2020-ban a koronavírus-járvány miatt Mugallóban, Imolában, Portimaóban és a Nürburgringen is tartanak futamot, és felmerült, hogy Isztambulban is lesz verseny az idei szezonban.
A csapatok természetesen kevés információval rendelkeznek ezen versenyhelyszínekkel kapcsolatban, Mugellóban azonban nemrég a Ferrari 2018-as autójával körözhetett, míg az AlphaTauri Imolában tartott filmforgatási napot.
Néhány csapat fontolgatta, hogy a többi pályán privát tesztnapot tart, ám olyan döntés született, hogy ezt végül nem engedélyezik.
„Ez a helyes döntés” – mondta Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke. „Főleg abban a financiális helyzetben, melyben a legtöbb csapat most van.”
A Mercedes egyike volt azon istállóknak, melyek fontolgatták, hogy egy régebbi modellel pályára gurulnak Portimaóban, ahol októberben a Portugál Nagydíjat rendezik.
„Elvittük volna a 2018-as autót bizonyos pályákra” – ismerte el Toto Wolff csapatfőnök. „Úgy terveztük, hogy elmegyünk Portimaóba. De szerintem nem lett volna helyes döntés ott tesztelni.”
„Mindannyian spórolni akarunk, hiszen a bevételek jelentősen lecsökkentek. És ebből a szempontból, ha senki sem jut előnyhöz azáltal, hogy tesztel, az a helyes dolog.”
A Forma-1 jelenleg érvényes szabályai szerint egyébként csak régebbi, 2018-as autókkal lehet tesztnapot lebonyolítani, ez azonban nem minden csapat számára opció. Így van ezzel a McLaren is.
„Nem titok, hogy mi is törekedtünk arra, hogy ne engedélyezzék a tesztelést, azzal ugyanis hátrányba kerülhetünk, ha az új helyszíneken egyesek tesztelhetnek” – mondta Andreas Seidl, az istálló csapatfőnöke.
„Nagyon rossz üzenete lett volna ezeknek a tesztelnek, ezért nagyon örülök, hogy ez lett a döntés. Jó látni, hogy végül az összes csapat beleegyezett.”