A felháborodott Wolff szerint a Red Bull hazudik az FIA-nak - F1VILÁG.HU

A felháborodott Wolff szerint a Red Bull hazudik az FIA-nak

HIRDETÉS
Toto Wolff szerint rendkívül gyanús az az eszköz, amivel a Red Bull csapata állítólag sosem módosította szabálytalanul az autók hasmagasságát.

Úgy tűnik, messze nem ért még véget az Amerikai Nagydíj hétvégéjén kirobbant ügy, miszerint a Red Bull autóin hosszú ideje megtalálható egy olyan eszköz, amivel állítható az első hasmagasság. Az FIA ezzel kapcsolatban vizsgálatot indított, és arra a következtetésre jutott, hogy a csapat parc fermé-körülmények között sosem használta azt, így a csalás gyanúja nem áll fenn. Nem így gondolja ezt a Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff, aki szerint további vizsgálatra van szükség az ügyben.

„Azok alapján, amit én eddig láttam és hallottam, ez felháborító” – magyarázta a szakvezető, aki szerint finoman szólva is gyanús, hogy a Red Bull állítólag csak azért látta el az autóját egy ilyen komplex megoldással, hogy a szabadedzések között képes legyen állítani az autó hasmagasságát.

„Mindannyian olyan alkatrészeket tervezünk, amelyek megfelelnek az F1 elvárásainak, és amelyek a szabályok keretei között a legtöbbet nyújtják. Bizonyos területeken, például az aerodinamikai rugalmasságot tekintve megpróbálunk a lehető legmesszebb elmenni, de vannak megoldások, amelyek felvetik a kérdést, vajon miért léteznek. Miért terveznek egy ilyen megoldást, majd jelölnek be rajta két különböző állást, mintha változtatni akarnának rajta?” – tette fel a költői kérdést.

Bár a Red Bull Austinban az FIA és a sajtó vizslató szemei előtt prezentálta, hogyan működik az eszköz, Wolff szerint ez csak megtévesztés volt. Ő úgy látja, a Red Bullon van egy sokkal egyszerűbb, és kevésbé látványos módja a padló magasságállításának.

„Nagyon tetszett, ahogy ezzel a seprűvel demonstrálták, hogy csak egyféleképpen lehet rajta állítani. Azon gondolkodtam, meddig tartott, mire ezt kitalálták.”

A Red Bull egy másik riválisa a Wolff által seprűnek nevezett, körülbelül 50 centiméteres toldalékkal rendelkező akkus csavarbehajtót a Bolondos Dallamokból származó megoldásnak nevezte, szerintük ugyanis ez a megoldás rendkívül távol áll az F1-ben megszokott kifinomultságtól. Wolff egyetértett ezzel az állásponttal.

„Nem tudtam, hogy az F1-ben ilyen színvonalú eszközöket használunk” – fogalmazott.

Bár Austinban az FIA képviselője, Nikolas Tombazis úgy fogalmazott, az ügy lezártnak tekinthető, Wolff erről egyáltalán nincs meggyőződve.

„Az FIA nevében nem beszélhetek, ahogy Nikolas nevében sem. Egy olyan dologról van szó, amit hosszú idő után fedeztünk fel, de szerintem az FIA vezetősége rá fog nézni erre a dologra, és fel fogja tenni a kérdést: ezzel meg mit kezdjünk?”

Hirdetés

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A felháborodott Wolff szerint a Red Bull hazudik az FIA-nak
Lawson-parádé Austinban: A mezőny végéről indulva szerzett pontokat a visszatérő tehetség
Piastri elismerte, szenvedős volt számára az austini hétvége
Sainzot igencsak motiválja a Ferrari kiváló formája
A McLaren kérte Norrist, hogy maradjon Verstappen előtt

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!