Leclerc jó eredményben bízott Austinban – tette mindezt teljes joggal, hiszen a pole pozícióból rajtolva vágott neki a versenynek. A mezőnyből egyedüliként viszont egyetlen kerékcserével teljesítette a távot, a rosszul megválasztott taktika miatt pedig végül csak a 6. helyen ért célba.
Pár órával a leintés után aztán jött a fekete leves: Leclerc-t a kopólemezek túlzott elhasználódása miatt kizárták a versenyből, akárcsak a másodikként befutó Lewis Hamiltont.
Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke a verseny után arról beszélt, mi vezetett odáig, hogy ennyire elrontották a stratégiát Texasban.
„Ami a számokat illeti, nagyon-nagyon szoros volt az egy vagy két kiállás között. Szerintem, ahol mi hibáztunk, hogy azt feltételeztük, 50-50%-ról van szó, holott egyáltalán nem ez volt a helyzet” – mondta a francia szakember. „A probléma, hogy nem kaptunk tiszta képet erről.”
„A verseny előtt hezitáltunk egy kicsit az első etap kapcsán, hogy nyomjuk-e neki, vagy sem, és elkövettünk egy hibát.”
„Nem csupán tizedmásodpercekről van szó a gumik kapcsán, hanem arról is, hogy mit csinálnak a többiek. Az pedig tovább nehezítette Charles dolgát, hogy mindenki a két kerékcsere mellett tette le a voksát, ez pedig azt jelentette, hogy sokkal nagyobb forgalom vette körül. Valahányszor megelőz valaki, két másodpercet veszítesz. Ez azt jelenti, hogy amikor négy srácról van szó, akkor mintegy 8 másodpercet veszítesz.”
„Sokkal inkább a forgalom volt tényező, illetve az, hogy mit csináltak a többiek – de a stratégia hiba volt a részünkről.”