A spanyol versenyző a 4. helyről vágott neki a versenynek, és jó eséllyel pályázott a dobogóra, a futam első etapjában azonban képtelen volt Esteban Ocon elé férkőzni. A francia versenyző aztán kiállt a bokszba, egy körrel később pedig Sainz is érkezett, és bár az Alpine szerelői meglehetősen lassan dolgoztak a kerékcsere során, a Ferrari pilótája így sem tudott ellenfele elé kerülni.
A végül nyolcadikként befutó Sainz a verseny után a stratégiát kritizálta, szerinte ugyanis jobban jártak volna, ha tovább kint maradnak, tiszta pályán ugyanis sokkal jobb volt a tempójuk.
Az első bokszkiállásunk vitás, vissza fogom nézni, mert nyilván nagyon gyors voltam a bevezető körben, és úgy tűnt, sokkal jobb a tempónk tiszta pályán. Végig menedzseltem a gumikat, aztán hirtelen a bokszba mentem – ez frusztrált.”
Fred Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke viszont úgy látja, az adott körülmények között jól döntöttek, ha ugyanis kint maradnak, pozíciót veszíthettek volna Lewis Hamilton ellen.
„Én azt gondolom, jó stratégia volt, mert amikor azt kértük, hogy álljon ki, az azért volt, hogy védekezzünk Hamilton ellen, a célunk az volt, hogy ne veszítsünk pozíciót Hamiltonnal szemben” – magyarázta a francia szakember. „Szerintem jó döntés volt, mert itt a pályapozíció a kulcs.”
„Jobb lett volna elnyújtani az etapot, amennyiben nem jelentett volna kockázatot Hamilton, de az adott helyzetben szerintem jó döntés volt.”
Az esős körülmények aztán később nehéz döntés elé állították a Ferrarit.
„Arról a helyzetről már lehet beszélgetni, amikor megérkezett az eső. Részünkről lutri volt, de nem bánom, mert nem veszítettünk pozíciót” – mondta a csapatfőnök.
A Ferrari végül Charles Leclerc révén egy hatodik, Sainz révén pedig egy 8. helyet szerzett Monte-Carlóban.