A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull - F1VILÁG.HU

A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull

HIRDETÉS
A Ferrari csapatfőnöke, Frederic Vasseur „furcsának” nevezte a Red Bull panaszát, amelyet követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) egy új technikai direktívával lényegében betiltotta a padlólemez kopásának megakadályozására szolgáló eszközök használatát.
Carlos Sainz, Ferrari

A szövetség a Las Vegas-i Nagydíj előtt értesítette a csapatokat a változtatásról, miután a Red Bull gyanúja szerint néhány csapat — köztük a Ferrari — is trükköket alkalmazott ezen a téren. Az új iránymutatás visszavonja az előző direktíva által biztosított megoldásokat, amelyek lehetővé tették, hogy a csapatok extra fémtámasztékokat, úgynevezett „satellite skideket” helyezzenek el a padlólemezre, ezzel megvédve a kopásnak kitett területeket.

Az aktuális talajhatás-elvű szabályok miatt a csapatok igyekeznek autóikat minél közelebb futtatni a talajhoz, hogy maximalizálják a leszorítóerőt, miközben a padlólemez kopásának mértéke nem haladhatja meg az 1 mm-es határértéket. Az FIA a négy mérési pont körüli kopás megelőzésére megengedte, hogy a csapatok fém kopóblokkokat helyezzenek el a leginkább érintett területeken. Egy korábbi technikai direktíva ugyanakkor még nagyobb szabadságot adott azáltal, hogy lehetővé tette ezeknek a támasztékoknak a távolabbi elhelyezését a mérési pontoktól. Bár ezek az extra támasztékok hivatalosan engedélyezettek voltak, amennyiben ugyanolyan függőleges merevséggel rendelkeztek, mint az alap kopóblokkok, vastagságukra nem vonatkozott konkrét előírás.

A hírek szerint a Red Bull a Sao Pauló-i Nagydíj után jelezte az FIA-nak, hogy néhány csapat kihasználja a szabályozás kiskapuit — ezt követően lépett a szövetség. Sajtóhírek szerint az F1-es mezőny közel fele alkalmazta a védőlemezeket. Ezt megerősítette Frederic Vasseur (Ferrari), Toto Wolff (Mercedes) és Oliver Oakes (Alpine) is.

Vasseur elmondása szerint a Ferrari inkább a konstruktőri bajnokságra való összpontosít, és nem akart felesleges vitákba bonyolódni. A Scuderia jelenleg 36 pontos hátrányban van a McLarenhez képest, miközben három futam van hátra a szezonból. A francia szakember szerint ugyanakkor furcsa volt a Red Bull panasza.

„Igen, változtatnunk kellett, de az FIA korábban megerősítette, hogy a kopólemez legális volt” – mondta Vasseur többek között a RacingNews365-nek. „Úgy gondolom, helyesen cselekedtünk, amikor nem álltunk bele a harcba, mert a bajnokságra akarok koncentrálni, nem pedig ilyen típusú vitákra. De a megközelítés furcsa volt.”

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szintén elismerte, hogy a szabályok miatt nekik is változtatniuk kellett az autó padlólemezének megoldásain: „Nekünk is változtatnunk kellett azon, ahogyan használjuk a padlólemezt” – árulta el.

Oliver Oakes, az Alpine csapatfőnöke azt mondta, ők „kis változtatást” eszközöltek az A524-es kódjelű modelljükön.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari-főnök szerint „furcsa”, hogy bepanaszolta őket a Red Bull
Piastri elmondta, miért kapott közel egy másodpercet Norristól
Hamilton az élen, Verstappen csak 17. Las Vegasban
Bottas rajtbüntetést kap Las Vegasban
Hamilton az élen a Las Vegas-i nyitóedzésen

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!