A Ferrari már a téli teszteken sem volt elégedett idei, SF1000-es versenyautójával, az évadnyitó Osztrák Nagydíj előtt pedig Mattia Binotto csapatfőnök bejelentette, egy új aerodinamikai koncepció mentén folytatják majd a fejlesztését.
Az eredeti tervek szerint a fejlesztési csomag a Magyar Nagydíjon debütált volna, ám felgyorsították a munkát Maranellóban, így néhány új elem már a második spielbergi versenyhétvégén bemutatkozott.
A versenyen viszont nem sokat tesztelhette a csapat ezeket, Charles Leclerc ugyanis már a Stájer Nagydíj nyitókörében megtorpedózta csapattársa, Sebastian Vettel autóját, a baleset következtében pedig mindketten kiestek.
A Magyar Nagydíjon tehát a Scuderia tovább folytatja majd a kísérletezgetést.
„Tudjuk, hogy az elemek működtek. Nyilván szerettük volna, ha pálfordulást jelentenek, de momentán nem így tűnik” – mondta a négyszeres világbajnok a Hungaroringen.
„Viszont meg kell néznünk, hogyan viselkednek igazi versenykörülmények között. Szóval érdekes lesz, és izgatottan várjuk, hogyan viselkedik majd az autó pénteken, de különösen a versenyen.”
A Ferrari a spielbergi pálya egyeneseiben szemlátomást lassú volt, az istállónál azonban nem számítanak arra, hogy a kanyargós Hungaroring jobban fekszik majd nekik.
„Azt hiszem, jelenleg küszködünk a teljesítménnyel, szóval nem hinném, hogy a dobogóért harcolhatunk” – mondta Charles Leclerc. „De próbálunk változtatni ezen. És próbálunk olyan keményen dolgozni, amilyen keményen csak tudunk, hogy ez megváltozzon.”
Arra a kérdésre, hogy a kevésbé motorigényes mogyoródi aszfaltcsík jobb vadászterület lehet-e a Ferrari számára, a monacói így felelt: „Nehéz megmondani, tavaly ugyanis, ha jól emlékszem, ezen a pályán is küszködtünk.”
„Idén másmilyen autónk van. Remélhetőleg az egyensúlyon való változtatás segít majd, de kétlem, hogy eltérő lesz a kép az előző hétvégéhez képest. Szóval arra számítok, hogy hasonló forgatókönyvet látunk majd.”