A Ferrari nem gyorsabb a Red Bullnál, állítja Helmut Marko - F1VILÁG.HU

A Ferrari nem gyorsabb a Red Bullnál, állítja Helmut Marko

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es istállójának tanácsadója nem ért egyet azzal a megállapítással, amely szerint a Ferrari idei autója gyorsabb lenne a Red Bullénál. Arra is kitért, miért működik ennyire jól az RB18-as.
Charles Leclerc, Max Verstappen, Red Bull, Ferrari, overtake

Bár a Red Bull és Max Verstappen a konstruktőri és az egyéni tabellát is toronymagasan vezeti, a számok egyáltalán nem tükrözik a két Forma-1-es istálló között zajló óriási technikai versengést. Pontbéli lemaradása ellenére a Ferrari idén jó néhányszor bizonyította, hogy mindenki másnál gyorsabb autót épített, elég csak Charles Leclerc hét idén megszerzett pole-pozíciójára gondolni. Ez alapján sokakban az a kép alakult ki, hogy a vörösök gyorsabb autót építettek a Red Bullnál, ám Helmut Marko ezzel nem ért egyet. Az energiaitalos csapat sokat profitált a Ferrari hibáiból, de ez nem azt jelenti, hogy az autójuk gyengébb lenne a riválisnál.

„Én nem így látom. Barcelonától eltekintve mindig egy szinten voltunk a Ferrarival. Gyakran afelé billent a mérleg nyelve, aki előrébb volt – eltekintve a stratégiai vagy technikai problémáktól, amelyeknek mi jóval kevesebbszer voltunk kitéve. Maximum időmérős körön lehetünk némi hátrányban. Leclerc nagyjából annyi pole-pozíciót szerzett, mint mi futamgyőzelmet. Ez nem igazán számít, hiszen lehet előzni. Ami kulcsfontosságú, hogy versenyen a gumik túlhajszolása nélkül képesek legyünk tartani a tempót. Szóval nem értek egyet.”

Marko hozzátette, a két istálló közötti kiegyenlített helyzetben gyakran az dönti el a ’ki a gyorsabb?’ kérdést, hogy éppen melyik istálló vitt pályára fejlesztéseket.

„Ezeknek egy-két futam erejéig mindig hatásuk van, de még ezek sem befolyásolják jelentősen az erőviszonyokat.”

Az utóbbi évek során a Red Bull egyik legerősebb vonásai közé tartozott a kimagasló kanyarsebesség, ám az idei konstrukciójuk végsebessége is említésre is párját ritkítja. Marko szerint Adrian Newey fektette le ezt a tervezési irányt, ami úgy tűnik, jó döntés volt.

„A koncepció Newey-tól származik, aki egy olyan autót tervezett, ami alacsony légellenállás mellett termel sok leszorítóerőt. Ez az egyik dolog. A másik, hogy a Honda is fejlődött, az E10-es üzemanyagra való átállással pedig lényegében semennyi teljesítményt nem veszítettünk. A korábbi évek során mi voltunk a leglassabbak az egyenesekben, most mi vagyunk a leggyorsabbak. Ez jó. Kanyarokban pedig messze nem veszítünk annyit, amennyit az egyenesekben nyerünk” – taglalta Marko.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Ferrari nem gyorsabb a Red Bullnál, állítja Helmut Marko
Russell: Nem is értem, hogy tudtunk ilyen gyorsak lenni
Verstappen sosem hitte, hogy egyszer négyszeres bajnok lehet
Hamilton gratulált Verstappennek, saját magával nem elégedett
Mercedes-show Las Vegasban: Russell győzött, Verstappen négyszeres világbajnok!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!