A Ferrari kifogása miatt könnyen bajba kerülhet a Mercedes Forma-1-es csapata néhány hónappal a 2017-es idény kezdete előtt. A világbajnok istálló felfüggesztését állítólag újra górcső alá veszi az FIA.
A Ferrari kifogása miatt könnyen bajba kerülhet a Mercedes Forma-1-es csapata néhány hónappal a 2017-es idény kezdete előtt. A világbajnok istálló felfüggesztését állítólag újra górcső alá veszi az FIA.
A Ferrari kifogása miatt könnyen bajba kerülhet a Mercedes Forma-1-es csapata néhány hónappal a 2017-es idény kezdete előtt.
Az Autosport című brit szaklap jelentése szerint az olasz istálló ugyanis levelet intézett a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA), melyben megkérdőjelezte a világbajnok csapat által használt felfüggesztésrendszert.
A Mercedes az úgynevezett FRIC-rendszer (Front and Rear InterConnected) betiltása után fejlesztette ki megoldását, mellyel a versenyautó stabilitásán igyekezett javítani az elmúlt időszakban.
A rendszerrel állítólag egy kiskaput használt ki a Mercedes, ám úgy tudni, a megoldást az FIA most vizsgálja, miután a Ferrari hivatalos levélben kérdőjelezte meg annak legalitását.
Az Autosport szerint nemcsak a Mercedest, de a Red Bullt is érzékenyen érintheti az ügy.
A Ferrari egyébként szintén próbálkozott egy, a FRIC-rendszert kiváltó megoldással, és kikérte arról Charlie Whiting versenyigazgató véleményét is.
A szakember úgy reagált, hogy az efféle elven működő megoldások nem felelnek meg a Forma-1 szabályainak, hiszen megszegik a 3.15-ös cikkelyt, mely tiltja a mozgatható aerodinamikai elemek használatát, mivel azok elősegítik a versenyautó hatékonyabb működését.
Úgy tűnik tehát, a szövetség álláspontja egyértelmű a trükkös rendszerek használatával kapcsolatban – kérdés, hogy a szóban forgó csapatok kitartanak-e radikális megoldásaik mellett a 2017-es idényre, vagy pedig inkább a 100 százalékig szabályos, ám esetleg kevésbé versenyképes technológia mellett döntenek.