A gyenge teljesítmény miatt kellett távoznia az Aston Martin technikai igazgatójának - F1VILÁG.HU

A gyenge teljesítmény miatt kellett távoznia az Aston Martin technikai igazgatójának

HIRDETÉS
Tom McCullough, az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója elismerte, a brit istálló azért menesztette pozíciójából Dan Fallows technikai igazgatót, mert a Forma-1-ben nyújtott idei teljesítményük nem felelt meg az elvárásaiknak.
Portrait, Press Conferences, Bahrain International Circuit, GP2301a, F1, GP, Bahrain
Dan Fallows, Technical Director, Aston Martin F1 Team, in a Press Conference

Fallows — aki korábban a Red Bull aerodinamikai vezetőjeként dolgozott — 2022-ben csatlakozott az Aston Martinhoz, és kulcsszerepet játszott a csapat fejlődésében, amely a középmezőnyből az élcsapatok közé küzdötte fel magát, és 2023-ban már a dobogós helyezésekért harcolhatott. Az évad második felében a teljesítmény azonban visszaesett, és az Aston Martin nem tudott jelentős előrelépést elérni a tél folyamán, az idei szezonban pedig az ötödik helyre szorult a konstruktőri bajnokságban.

A csapat nemcsak Fallows helyzetén változtatott, hanem több nagy horderejű technikai szakembert is szerződtetett. A Ferraritól érkező Enrico Cardile mellett Adrian Newey is csatlakozik a gárdához, bár az ő érkezése csak 2025 márciusában várható. Fallowst nem rúgták ki, azonban más pozícióba helyezték a csapat szervezetén belül.

„A csapat teljesítménye az idei évben nem érte el azt a szintet, amit mindannyian elvártunk” – mondta Tom McCollough, az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója. „Egyszerűen nem sikerült teljesíteni, és ez a döntés a csapat részéről született meg.”

„Dan mellett ültem az elmúlt két-három évben, és szorosan együtt dolgoztunk. Óriási hatással volt a 2022-es és 2023-as autó fejlesztésére, rengeteget adott a csapatnak, hogy őszinte legyek. Jó volt vele dolgozni, de 2024-ben nem tudtuk hozni azt a szintet, amit elvártunk magunktól. Ez egy teljesítményalapú iparág, és a csapat úgy döntött, hogy változtatásokra van szükség.”

McCullough szerint a csapat az idei nehézségekből sokat tanult, és ez előnyös helyzetbe hozhatja őket a 2025-ös szezonra.

„Úgy érzem, hogy sikerült megértenünk az AMR24 által támasztott kihívásokat, de ennek bizonyítékát csak akkor látjuk, amikor az új autó a pályára kerül” – mondta. „A szélcsatornában és a CFD-világban minden ígéretesnek tűnik, de amíg nem teszteljük élesben, nem lehetünk biztosak.”

A pilóták, Fernando Alonso és Lance Stroll, egységesek voltak az autóval kapcsolatos visszajelzéseikben. Mindketten elégedetlenek a teljesítmény csökkenésével, és azt várják, hogy az autó versenyről versenyre képes legyen pontokért harcolni.

„A két pilóta visszajelzései elég hasonlóak az autó korlátait illetően” – árulta el McCullough. „Mindketten jobb teljesítményű autót szeretnének, amely képes rendszeresen pontokat szerezni, és amikor ezt nem tudjuk megadni nekik, érthetően csalódottak.”

„Sok megbeszélést tartunk a pilótákkal, akár online, akár a gyárban. Elmagyarázzuk nekik, hogy mit és miért csinálunk, illetve mit találtunk. Fontosnak tartjuk, hogy képben legyenek, és értsék, mi történik” – tette hozzá.

Hirdetés

Az Aston Martin most arra összpontosít, hogy stabilizálja helyzetét, és megteremtse a lehetőséget egy erősebb 2025-ös szezonra. Fallows távozása és az új szakemberek érkezése jelentős változásokat hoz a csapat technikai struktúrájában, és ezek eredménye a remények szerint hamarosan megmutatkozhat a pályán.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A gyenge teljesítmény miatt kellett távoznia az Aston Martin technikai igazgatójának
Red Bull: Russell hisztérikusan viselkedett Katarban
Verstappen nyert, de DÜHÖS, Norrisnak kijárt a BÜNTETÉS Katarban! | RaceDay S01E03
Alonso autója megzavarodott a biztonsági autó mögött
Wolff szerint valóságshow-t érdemelne, ami most az FIA-nál zajlik

Exkluzív F1-es videók!

Imádod a Forma-1-et? Megnézel mindent, ami kedvenc sportágadról szól? Akkor ne maradj le YouTube-csatornánk újdonságairól sem!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!