Fallows — aki korábban a Red Bull aerodinamikai vezetőjeként dolgozott — 2022-ben csatlakozott az Aston Martinhoz, és kulcsszerepet játszott a csapat fejlődésében, amely a középmezőnyből az élcsapatok közé küzdötte fel magát, és 2023-ban már a dobogós helyezésekért harcolhatott. Az évad második felében a teljesítmény azonban visszaesett, és az Aston Martin nem tudott jelentős előrelépést elérni a tél folyamán, az idei szezonban pedig az ötödik helyre szorult a konstruktőri bajnokságban.
A csapat nemcsak Fallows helyzetén változtatott, hanem több nagy horderejű technikai szakembert is szerződtetett. A Ferraritól érkező Enrico Cardile mellett Adrian Newey is csatlakozik a gárdához, bár az ő érkezése csak 2025 márciusában várható. Fallowst nem rúgták ki, azonban más pozícióba helyezték a csapat szervezetén belül.
„A csapat teljesítménye az idei évben nem érte el azt a szintet, amit mindannyian elvártunk” – mondta Tom McCollough, az Aston Martin teljesítményért felelős igazgatója. „Egyszerűen nem sikerült teljesíteni, és ez a döntés a csapat részéről született meg.”
„Dan mellett ültem az elmúlt két-három évben, és szorosan együtt dolgoztunk. Óriási hatással volt a 2022-es és 2023-as autó fejlesztésére, rengeteget adott a csapatnak, hogy őszinte legyek. Jó volt vele dolgozni, de 2024-ben nem tudtuk hozni azt a szintet, amit elvártunk magunktól. Ez egy teljesítményalapú iparág, és a csapat úgy döntött, hogy változtatásokra van szükség.”
McCullough szerint a csapat az idei nehézségekből sokat tanult, és ez előnyös helyzetbe hozhatja őket a 2025-ös szezonra.
„Úgy érzem, hogy sikerült megértenünk az AMR24 által támasztott kihívásokat, de ennek bizonyítékát csak akkor látjuk, amikor az új autó a pályára kerül” – mondta. „A szélcsatornában és a CFD-világban minden ígéretesnek tűnik, de amíg nem teszteljük élesben, nem lehetünk biztosak.”
A pilóták, Fernando Alonso és Lance Stroll, egységesek voltak az autóval kapcsolatos visszajelzéseikben. Mindketten elégedetlenek a teljesítmény csökkenésével, és azt várják, hogy az autó versenyről versenyre képes legyen pontokért harcolni.
„A két pilóta visszajelzései elég hasonlóak az autó korlátait illetően” – árulta el McCullough. „Mindketten jobb teljesítményű autót szeretnének, amely képes rendszeresen pontokat szerezni, és amikor ezt nem tudjuk megadni nekik, érthetően csalódottak.”
„Sok megbeszélést tartunk a pilótákkal, akár online, akár a gyárban. Elmagyarázzuk nekik, hogy mit és miért csinálunk, illetve mit találtunk. Fontosnak tartjuk, hogy képben legyenek, és értsék, mi történik” – tette hozzá.
Az Aston Martin most arra összpontosít, hogy stabilizálja helyzetét, és megteremtse a lehetőséget egy erősebb 2025-ös szezonra. Fallows távozása és az új szakemberek érkezése jelentős változásokat hoz a csapat technikai struktúrájában, és ezek eredménye a remények szerint hamarosan megmutatkozhat a pályán.