Nem a Ferrari ’B-csapataként’ debütál majd a Forma-1-ben jövőre a Haas, noha az amerikai istálló szoros technikai partnerségben dolgozik együtt az olaszokkal.
Nem a Ferrari ’B-csapataként’ debütál majd a Forma-1-ben jövőre a Haas, noha az amerikai istálló szoros technikai partnerségben dolgozik együtt az olaszokkal.
A Ferrari múlt ősszel jelentette be, hogy 2016-tól kezdődően motorokat szállít majd a Haasnak, mely csapat profitál abból is, hogy a technikai szabályok értelmében már egyre kevesebb alkatrészt kell saját magának legyártania.
Ez pedig azt jelenti, a felfüggesztés bizonyos elemei, a fékek, a felfüggesztés, az üzemanyagtank, és még számos egyéb elem érkezik Maranellóból.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a minap egy interjúban azt mondta, a karosszériát abszolút házon belül készítik, autójuk pedig teljesen másképp fog kinézni jövőre, mint a Ferrarié.
„Azt gondolom, a Ferrari számunkra egy kiváló partner lesz, mely segíti az F1-es bemutatkozásunkat” – mondta a szakember az AUTOSPORT-nak, majd reagált azokra a pletykákra is, melyek szerint Kimi Räikkönen akár náluk is folytathatja pályafutását a jövőben.
„Nem beszéltünk a Ferrarival a versenyzőkről. Nincsenek arra vonatkozó tervek, hogy mi leszünk a ’B-csapatuk’, vagy azt csináljuk, amit ők akarnak. Nem ez a terv.”
„A kapcsolatunk remek, de azért akarunk a Forma-1-be jönni, hogy versenyezzünk, és megkérdeztük tőlük, hogy szeretnének-e a technikai partnereink lenni.”
Steiner kifejtette, a Haas már rögtön első évében pontokért akar harcolni.
„Az időmérőn a középmezőnyben, a 12-14. helyek környékén akarunk lenni, és szeretnénk a pontszerző zóna ajtaján kopogtatni. És aztán ki tudja? Már jövőre annyi pontot akarunk gyűjteni, amennyit csak tudunk.”
A csapat egyébként kizárta annak lehetőségét, hogy épít egy tesztautót már az idei évre, hiszen egyelőre az FIA megerősítésére vár, miszerint jövőre valóban debütálhat a sorozatban.
„Túl drága lenne csak úgy elmenni tesztelni, hogy aztán később egy öregecske autónk legyen. Akkor kezdünk majd el tesztelni, amikor jövő februárban hivatalosan is megkezdődik a tesztidőszak, előtte szimulációkat végzünk.”