A fiatal holland pilóta a Brit Nagydíj első körében csapódott a gumifalnak, miután összeütközött Lewis Hamiltonnal.
Verstappen Red Bullja teljesen összetört, és persze jó esély van arra, hogy a V6-os erőforrás is megsérült a balesetben.
A Red Bullnál attól tartanak, új kasztnira lesz majd szüksége a fiatal pilótának, és akár egy új motorra is.
Utóbbi azt jelentené, hogy a jövő hétvégi Magyar Nagydíjon Verstappennek idei utolsó erőforrását is el kellene kezdenie használni – jó esély lenne tehát arra, hogy az év utolsó szakaszában egy negyedik motor beépítésére is szükség lenne, ami viszont rajtbüntetéssel járna.
A Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharo Tanabe maga is a legrosszabbtól tartott a becsapódást látva, Silverstone-ban viszont azt mondta, a verseny utáni elemzések optimizmusra adnak okot.
„Amikor először láttam az első képeket, amikor felemelték az autót, azt gondoltam, rengeteg a sérülés” – mondta a japán szakember.
„De úgy tűnik, hogy a kár kisebb, mint elsőre gondoltuk. Viszont a valódi károkat nem lehet megtudni akkor, amikor a motor még be van építve az utóba. Szóval vissza kell küldeni a sakurai központba, és átvizsgálni, mielőtt döntést hozunk.”
Arra a kérdésre, hogy az 51G-s becsapódás milyen következményekkel járhat, Tanabe így felelt: „Hogy őszinte legyek, nem tudom, mert a sérülések a helyüktől függnek.”
A Red Bull eleve nehéz helyzetbe kerülhet, hiszen idén már költségvetési plafon alatt dolgoznak az F1 csapatai, egy új autó megépítéséhez tehát jó eséllyel a fejlesztésektől kell elvonni anyagi forrásokat.