A Magyar Nagydíj hétvégéjén és az azt követő pár napban váratlan mozgások történtek a pilótapiacon, amelynek legnagyobb visszhangot kapott epizódja volt, hogy az Alpine hiába jelentette be tartalékpilótáját, Piastrit a jövő évi ülésébe, a debütálásra készülő ausztrál ezt követően kinyilvánította, nem az enstone-i csapattal fog versenyezni. A korábbi F2-es bajnok ehelyett a McLarennel írt alá szerződést pár nappal korábban, ahol az alulteljesítő honfitársa, Ricciardo helyét veszi át.
Bár a lapok leosztottnak tűnnek, a wokingiak egyelőre kivárnak a fiatal ausztrál szerződtetésének bejelentésével, ennek pedig a Racer szerint az az oka, hogy a McLaren nem akarja úgy meneszteni, úgymond a sajtó elé vetni Ricciardót, hogy a pilótának még nincs biztosítva a helye a 2023-as rajtrácson. A 33 éves ausztrál a feltételezések szerint előző csapatához, az azóta Alpine névre keresztelt enstone-i alakulathoz tart, ahonnan 2020-ban egy kiegyensúlyozott szezon végén távozott. A csapat vezetőségében azóta több változás is történt, és nemrég az új csapatfőnök, Otmar Szafnauer is úgy nyilatkozott, elképzelhetőnek tartja Ricciardo visszatérését.
Az ausztrál számára másik alternatívaként a kevésbé vonzó opciónak számító Williams is felmerült, az viszont biztos, hogy az F1-ben szeretne ülést találni. A Racer értesülései szerint az IndyCarra való váltás gondolata nem foglalkoztatja Ricciardót, aki ódzkodik az oválpályás versenyzéstől.
A McLaren segédkezik is Ricciardo üléskeresésében, miközben a felek a szerződésbontás feltételeit is véglegesítik: az ausztrál három évre szóló kontraktust kötött a csapattal, amely csak 2023 végén jár le, ám mivel a csapat ez előtt meneszti, a szerződésbontás miatt komoly pénzösszeg is ütheti a pilóta markát.
Eközben a lap értesülései szerint még az Alpine sem tett le teljesen Piastri jövő évi foglalkoztatásáról, a csapat ugyanis azt állítja, olyan szerződése volt a fiatal pilótával, amely nem teszi számára lehetővé a McLarenhez való átszerződést. Az enstone-i alakulat ezzel kapcsolatos dokumentumokat készül átadni a Forma-1-es szerződésekkel foglalkozó bizottságnak, és akár még jogi útra is terelődhez az ügy az érintettek között.