A német istálló sokat küszködött a bahreini hétvégén, a versenyen mégis a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton győzött.
A Forma-1-es világbajnokság szűk 3 hét múlva Imolában folytatódik majd, a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin pedig attól tart, a tempós kanyarok problémát okozhatnak majd a W12-es versenyautónak – akárcsak a harmadik versenyhétvégén, Portugáliában.
„Nem hiszem, hogy elég jók vagyunk a nagy tempójú kanyarokban, és ezekből bőven van Imolában és Portimaóban” – fogalmazott a szakember. „Ez egy olyan terület, melyen a Red Bull előnyben van velünk szemben jelenleg.”
„Bahrein eléggé egyedülálló pálya: nagyon keményen bánik a hátsó gumikkal, és nagyon szeles is volt az idő. 30-40 km/órás szél fújt, ami eléggé a felső határa annak, amit látni szoktunk egy átlagos versenyszezon során.”
„Persze nagyon bízunk abban, hogy nem ez volt a legkedvezőbb pálya számunkra, mivel elég nehéz dolgunk volt, és azt gondolom, egy egészen tisztességes autónk lett a végére. De borzasztóan kemény munka volt.”
„Ha megnézzük a Red Bull formáját a teszten, a szabadedzéseken, láthatjuk, hogy az autójuk egyszerűen nagyon jól működik. Sehol sem tűnt gyengének. Remélhetőleg lesznek olyan pályák, melyek jobban fekszenek majd nekünk, mint ez.”
Shovlin hozzátette, a cél természetesen az, hogy mihamarabb kihozzák az autóból azt, ami benne van, és a hátsó tapadás szempontjából remélhetőleg sikerül is előrelépniük a következő versenyig.
„Hogy miképp állunk hozzá a továbbiakhoz? Továbbra sem gondoljuk azt, hogy a miénk a legjobb autó, ugyanakkor azt sem hisszük, hogy mindent kihoztunk a csomagunkból.”
„Amikor fejlesztünk egy autót, rengeteg olyan terület van, amit próbálunk kiaknázni a teljesítmény szempontjából, és néhány esetben még nem gondoljuk azt, hogy kihoztuk belőle azt, amit lehetne. Szóval nagyon keményen fogunk dolgozni azon, hogy a következő pár versenyre növeljük az autó teljesítményét. De kemény lesz.”
„Ezen pályák esetében vannak olyan összetevők, melyek szerintem a helyes irányba terelnek bennünket. Itt, Bahreinben küszködtünk az autó hátuljával, ezek a pályák ebből a szempontból könnyebbek. De naivak lennénk, ha azt gondolnánk, a nagy tempójú kanyarok az erősségeink közé tartoznak majd ezeken a helyszíneken.”