A Mercedes attól tart, előnybe került a Ferrari - F1VILÁG.HU

A Mercedes attól tart, előnybe került a Ferrari

HIRDETÉS
A Mercedes szerint jelentős előrelépést tudott tenni a Ferrari a gumikezelés és az aerodinamika terén az elmúlt időszakban, ennek köszönhető az, hogy a múlt hétvégi Japán Nagydíjon kis híján mindkét autójukkal az ezüstnyilak előtt tudtak végezni.
George Russell, Mercedes

Charles Leclerc a 4. helyen futott be Szuzukában, míg a verseny utolsó köreiben a Mercedesekkel csatázó Carlos Sainz végül csak egyik ezüstnyilat tudta maga mögé utasítani, így a 6. pozícióban ért célba Lewis Hamilton mögött.

Pedig a Ferrari általában küszködött azokon a pályákon, ahol jelentős gumidegradációval kell számolni, miközben a Mercedes korábban erősebbnek mutatkozott ezen a téren. A német istálló mérnökigazgatója, Andrew Shovlin szerint a Ferrari legutóbbi fejlesztései hozzájárultak ahhoz, hogy fejlődjenek ebben a tekintetben.

„Részben a hőmérsékletekkel van összefüggésben a dolog. A gumidegradáció részben azért következik be, mert az abroncs egyre melegebb és melegebb lesz az első 8 körben. Úgy gondolom, a teljesítménykülönbség már az időmérőn is jelen volt, ahol egy kicsit gyengébb teljesítményünk volt a gyorsabb kanyarokban – és ugyanez került sokba nekünk a versenyen is” – magyarázta a szakember.

„Ezen a pályán a lényeg az, hogy mennyi tapadásod van ezekben a gyors kanyarokban, ez nagyrészt a leszorítóerőn múlik, és úgy tűnik, ezen a téren egy kicsit hátrányban vagyunk. A Ferrarinak volt egy továbbfejlesztett padlólemeze, szóval talán előre tudtak lépni. Ha a közelmúltbéli pályák némelyikét nézzük, az előnyünk a degradáció terén már nem olyan nyilvánvaló most, mint a korábbi versenyeken.”

A Mercedes a vasárnapi versenyen felosztotta a stratégiai variációkat versenyzői között: Lewis Hamilton kettő, George Russell egy kiállással teljesítette a távot. Utóbbi versenyző pedig a hajrában elengedte maga mellett Hamiltont, és végül nem tudta maga mögött tartani Sainzot.

„Noha annak az esélye, hogy az egykiállásos stratégiával hátul tartsuk Sainzot, meglehetősen kicsi volt, az ok, hogy elköteleztük magunkat mellette, az volt, hogy nem volt vesztenivalónk” – magyarázta Shovlin. „Nem volt kockázat abban (Fernando) Alonsóval szemben, hogy George-ot egy kiálláson tartsuk, szóval kitartottunk mellette. De nehéz taktika volt, és remekül menedzselte a dolgot. A gumidegradáció viszont túl jelentős volt ahhoz, hogy versenyképesek legyünk.”

A konstruktőri versenyben jelenleg nagy küzdelem zajlik a Mercedes és a Ferrari között, a két csapatot mindössze 20 pont választja el a tabellán előbbi istálló javára.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Mercedes attól tart, előnybe került a Ferrari
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!