A Mercedes elárulta, mely két területen szenvedett Hamilton a legtöbbet - F1VILÁG.HU

A Mercedes elárulta, mely két területen szenvedett Hamilton a legtöbbet

HIRDETÉS
Lewis Hamiltonnak idén is meggyűlt a baja a Mercedes Forma-1-es autójával, Andrew Shovlin mérnökigazgató beszélt a részletekről.
2024 United States Grand Prix, Friday -  LAT Images Lewis Hamilton
HIRDETÉS

Lewis Hamiltonnak rendre a féktávokon és a kanyarkijáratokon volt problémája a Mercedes idei konstrukciójával, árulta el a csapat egyik szakembere. Hamilton újabb nehéz F1-es szezonon van túl a csapatnál, ahol 2022 óta nem találta az összhangot az autójával. A hétszeres világbajnoknak különösen az időmérő edzéseken volt problémája, a sprintidőmérőket is beleszámolva idén 24:6 arányban kapott ki csapattársától, George Russelltől. Shovlin elismerte, a Mercedes konstrukciójával nem volt egyszerű dolgozni.

„Az autó nem volt elég gyors, ezen régóta dolgozunk. Nem volt könnyű a megfelelő egyensúlyi tartományba hozni, és ott tartani is kihívást jelentett. Mindezeken felül Lewis számára az egykörös tempóval voltak problémák. A versenytempója rendben volt. Ilyen szoros mezőnyben azonban, amikor valaki néhány pozícióval a csapattársa mögül rajtol, könnyen forgalomba kerül, és nem tudja megmutatni, mire képes.”

„A versenytempója azonban nagyon jó volt. Las Vegasban, amikor az autója számára ideláisan viselkedett, megmutatta, hogy még mindig képes felküzdeni magát az élmezőnybe. Akkor a régi Lewist láthattuk” – magyarázta Shovlin, aki két kritikus területet emelt ki, amelyeken Hamilton nem találta a magabiztosságot.

A problémái akkor jelentkeztek, amikor az utolsó egy-két tizedmásodpercet próbálta megtalálni. Nehezen tudta elkerülni a kerekek blokkolását, és kanyarkijáraton a túlkormányzottsággal is gondjai voltak.”

Bár a jelenlegi, talajhatást kiaknázó autókkal féktávokon több pilótának, például Daniel Ricciardónak és Kevin Magnussennek is rendre meggyűlt a baja, ám Shovlin szerint a legfőbb faktort nem ez, hanem az abroncsok túlmelegedése jelenti, legalábbis Hamilton számára.

„Mostanában sok múlik azon, hogy mennyire tudják megóvni a hátsó abroncsokat a túlmelegedéstől. Ha úgy mennek be egy kanyarba, hogy már túlmelegedtek, vagy gázadás közben kell kanyarodni, akkor jelentkeznek a problémák. Szóval a fékezési stílusnak nagy szerepe van, de Magnussen vagy Ricciardo kapcsán nem tudom, hogy ez volt-e a legfőbb probléma. Mindenesetre egy körön mindennél fontosabb, hogy a lehető legkevésbé melegedjenek túl a hátsó abroncsok.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!