Ahogyan arról korábban lapunk is beszámolt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) még a spanyolországi versenyt követően tájékoztatta arról a Forma-1 csapatait, szigorít a hátsó szárnyak terheléses tesztjén, miután felmerült a gyanú, hogy több csapat is olyan elemeket használ, melyek nagy sebességnél meghajlanak.
A szigorítás viszont csak a Francia Nagydíjtól lép életbe, ami azt jelenti, hogy a szóban forgó csapatok – köztük a Red Bull, a Ferrari és az Alfa Romeo – Monaco után Bakuban is szabadon használhatja majd hajlékony szárnyait.
A helyzettel kapcsolatban főleg a McLaren és a Mercedes fogalmazott meg sarkos véleményt, a két istálló szerint elfogadhatatlan, hogy nem azonnal szigorítanak a teszteken.
A Sky Sports F1 televíziónak Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a vasárnapi Monacói Nagydíj után világossá tette, óvást fognak benyújtani, ha ellenfeleik Bakuban is használhatják a kérdéses elemeket.
„Igen. Azt hiszem, ha ezek a hajlékony szárnyak Bakuban is fent lesznek, és azt az előnyt nyújtják, amit látunk, akkor a stewardok elé megy majd az ügy” – mondta a szakember.
„Ha pedig a versenybírók nem lesznek elegendőek, akkor a Nemzetközi Fellebviteli Bíróságra.”
„Szóval feltételezem, az FIA tisztázni fogja a dolgokat Baku előtt, mert ha nem, nagyon kusza ügy kerekedhet belőle.”
A McLaren csapatfőnöke, Andreas Seidl kifejtette, az, hogy az FIA hogyan reagál a jelenlegi helyzetre az Azeri Nagydíj előtt, kulcsfontosságú lesz abban a tekintetben, hogy milyen lépéseket tesznek.
„Nyilvánvalóan függetlenek vagyunk attól, amit a Mercedes csinál” – mondta. „Van egy dialógus köztünk és az FIA között jelenleg. Ahogy mondtuk, egyáltalán nem örülünk annak, hogy olyan autók, melyek nem felelnek meg a szabályoknak, és miután kiderült, hogy nem felelnek meg a szabályoknak, továbbra is használhatóak lesznek ellenfeleink által.”
„Ezért is egyeztetünk az FIA-val.”