Megvédte stratégiai főnökét a Mercedes Forma-1-es csapata azok után, hogy James Vowles elismerte, nagyot hibázott a vasárnapi Osztrák Nagydíjon akkor, amikor a virtuális biztonsági autós periódus életbe lépésekor nem hívták ki Lewis Hamiltont a bokszba.
Hamilton volt az egyetlen az élmezőnyből, aki kint maradt a pályán, amikor Valtteri Bottas félrehúzódó autója miatt a VSC-szisztémát életbe léptették a spielbergi futam elején.
Ezt követően a brit versenymérnöke, Peter Bonnington közölte Hamiltonnal, valahogy vissza kell nyernie a pályán 8 másodpercet, ha győzni akar.
A futam során a Mercedes vezető stratégája, James Vowles kétszer is közvetlenül szólt Hamiltonhoz a rádión: elnézést kért a taktika hibáért, és igyekezett motiválni a címvédőt, aki végül technikai hiba miatt kiesett a futamon.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff a verseny után elárulta, teljes mértékben kiállnak Vowles mellett, sőt, dicsérte a szakembert, amikor az ország-világ előtt vállalta a felelősséget a taktikai hibáért.
„Nem kell változtatásokat eszközölnünk. A legfontosabb, hogy megértsük, miért történik egy hiba – vissza kell mennünk a szituációhoz és ki kell elemeznünk” – mondta a szakember.
„Kétlem, hogy kétszer is elkövetünk egy hibát. Egyszerűen arról van szó, hogy a szituáció nagyon komplex, 6 autó harcol, és ez egy nehéz helyzet volt. Szerintem James az egyik legjobb, és szerintem bátorság kell ahhoz, hogy előálljon, és annak érdekében, hogy a lehető legjobb eredményt elérjük, milliónyi ember előtt azt mondja, ’az én hibám volt, de még meg tudod csinálni ezzel az autóval’.”
Wolff elárulta, az, hogy személyesen Vowles szólt Hamiltonhoz a rádión, egy módja volt annak, hogy motiválják Hamiltont.
„Lewis kényelmesen vezette a versenyt, és végül a 4. helyre került – egy olyan pillanat volt ez, amikor igazán küszködött. És azt gondoltuk, hogy nincs még vége. A legtöbb pontot akartuk begyűjteni, és ezen a ponton mindannyiunknak nagyon fájt, hogy elkövettünk egy ilyen hibát.”
„James azzal a szellemiséggel jelentkezett be a rádión, ami mindannyiunkra jellemző: ki tudjuk mondani, ha hibáztunk, és így szerettük volna megnyugtatni őt fejben.”
„Szerettük volna kihozni belőle azt a teljesítményt, ami megvan benne, ki akartuk verni a fejéből azt, hogy ’ez hogyan történhetett meg’?”. Ha elismerünk egy hibát, könnyű kikerülni a spirálból.”
Wolff emellett méltatta Hamiltont a verseny után történtek miatt.
„Nemrég volt a verseny utáni értekezlet, hiszen tartanunk kell magunkat a protokollhoz. A leintés után azt mondta a rádión, hogy ’nem tudom, hányan hallgatnak most Brixworth-ben és Brackley-ben, de nem emlékszem arra, mikor estem ki utoljára versenyből. Ennek a csapatnak volt a legjobb a megbízhatósága az elmúlt években, ennek a csapatnak volt a leggyorsabb az autója ma, és ez a legjobb csapat, ahol valaha vezettem. Úgyhogy fel kell állnunk ebből, és nincs kétségem afelől, hogy megerősödve térünk vissza.’”