Különleges helyszínen áll rajthoz hétvégén a Forma-1 mezőnye, ugyanis október utolsó teljes hetében Mexikóváros fogadja a száguldó cirkuszt. A 2200 méter magasan fekvő vonalvezetésével az Autodromo Hermanos Rodriguez egyedi elvárásokat állít az autók elé: a magaslati levegő egyrészt nagy terhet ró az erőforrásokra, másrészt azonban kedvezhet az átlagosnál nagyobb légellenállással bíró konstrukcióknak. Ez utóbbiban bízik Toto Wolff is, aki reméli, hogy a Mercedes képes lesz megizzasztani az idén egyéni és konstruktőri világbajnoki címet szerző Red Bullt. Wolff szerint nem kellene nagy elvárásokat megfogalmaznia, de érzése szerint a helyszín kedvezhet a csapata számára.
„Valamikor idén azt mondtam, hogy egy bizonyos pályán jól kellene teljesítenünk, ami nem így történt. Papíron Mexikó jól mutat, a nagy légellenállású autónk hatékonyan működhet a ritka levegőben. Jó, hogy most ez a pálya következik, remélhetőleg megdolgoztathatjuk őket a pénzükért.”
Bármennyire is meglepő, az utóbbi öt év során a Mercedes mindössze egyszer, 2019-ben szerzett futamgyőzelmet Mexikóvárosban. A pálya inkább a Red Bull autóinak kedvezett, Max Verstappen 2017-ben, 2018-ban és 2021-ben is megnyerte a versenyt.
Wolff egyébként a Mercedes túl nagy légellenállásával magyarázta azt, Hamilton múlt hétvégén Austinban miért nem tudta felvenni a harcot az őt üldöző, majd megelőző Verstappennel.
„Ezt a következő szezonra meg kell oldanunk. A költségsapka ebben szerepet játszik. Nem tudunk végtelen mennyiségű alkatrészt legyártani vagy a szélcsatornában időzve megoldásokkal előállni. Ez a következő szezonra marad” – tette hozzá.