A Racing Point csapata 400 ezer eurós pénzbírságot kapott, és 15 pontot vontak le az istállótól azért, mert idei, RP20-as versenyautóján olyan fékhűtőket használ, melyeket a Mercedes tervezett meg.
A szóban forgó eszközök 2019-ben még nem voltak listázottak, az idei évre azonban azzá váltak, magyarán ezeket az alkatrészeket a csapatoknak önállóan kellene megtervezniük.
Az ügy feltárása során a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiderítette, a Mercedes ez év január 6-án egy garnitúra fékcsatornát eljuttatott a Racing Ponthoz, habár ekkor már tudni lehetett, a sportszabályzat nem teszi lehetővé azok használatát a partnercsapatnál.
A versenybírók viszont arra jutottak, ezeket az elemeket végül nem használta a Racing Point, és az ügyben amúgy sem volt különösebb jelentősége, hiszen az istálló addigra már megkapta a tervrajzokat.
„100 százalékig kényelmesen érezzük magunkat a helyzetünkben. Újra és újra átrágtuk magunkat a szabályokon. Az ítélet, ami ma megszületett, rendkívül komplikált, és olyan interpretációt fogalmaz meg, mely mindannyiunk számára új” – mondta Toto Wolff, a Mercedes motorsport-főnöke.
„2019-ben adtunk nekik bizonyos adatokat, ami teljes mértékben a szabályoknak megfelelően zajlott. A január 6-i szállítmánynak nincs lényeges hatása, hiszen az egészet már jóval korábban átadtuk.”
„Az összes CAD-tervet, illetve tervrajzokat jóval korábban megkapták. A Racing Point és mi pedig továbbra is azon az állásponton vagyunk, hogy ez a szabályoknak megfelelően zajlott.”
Wolff azt mondja, a kooperáció mindkét csapat számára előnyös.
„Azt gondolom, egy olyan csapatról beszélünk most, mely az élmezőnyben harcolhat most. Ez volt a cél, másfelől pedig nekünk, nagy csapatnak komoly bevételt jelentenek, hiszen pénzt tudtunk csinálni olyan technológiákból, melyekből egyébként nem tudtunk volna. És ez egy mindkét fél számára győztes helyzet.”
„Tiszteletben tartom a másik oldal véleményét is, miszerint, hogy az autóknak nem kellene hasonlítaniuk más autókra. Viszont most egyetlen szabály sem tiltja ezt. Ez az egész helyzet azért alakult ki, mert egy nem listázott alkatrész az idei évre listázott lett.”
„Szóval, amíg nem listázott volt, beszállítottuk nekik, de a végtelenségig folytathatnánk ezt a jogi értekezést. Viszont, hogy őszinte legyek, egyáltalán nem aggódom a mi részünket tekintve.”
„És amikor azt mondom, nulla aggodalom van bennem, akkor úgy is értem, hogy nem vettünk részt semmiféle szabályszegésben. És szerintem a Racing Point sem szegett szabályt, és úgy gondolom, hogyha az ügy a Fellebviteli Bíróságon folytatódik, akkor az egy nagyon komplex ügy lesz, hiszen egy technikai kérdésről van szó.”