A Mercedes W13-as kódjelű versenyautója jelentős módosításokon esett át a barcelonai tesztelés óta: az autó oldalszekrényei teljesen más koncepció alapján készültek, habár a hűtőrendszer hasonló módon helyezkedik el, mint eddig, csak egy kicsit hátrébb.
A világbajnok istálló a felső ütközési struktúrát egy vízszintesen kiálló szárnyelembe integrálta – hivatalosan ezek a szárnyelemek a visszapillantó tartóelemeinek számítanak. A szabályok ezen kreatív értelmezése viszont felkavarhatja az állóvizet a Forma-1-ben. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke ugyanakkor csütörtökön megkérdőjelezte a megoldás szabályosságát.
„A mi álláspontunk szerint a Mercedes túl messzire ment. Ez a megoldás nem felel meg a szabályok szellemiségének” – mondta Horner.
A Mercedesnél ugyanakkor nem tartanak attól, hogy szabálytalan a W13-as.
„A folyamat nagyon világos: ha elindulsz egy meghatározott fejlesztési irányba, az FIA is részt vesz az ellenőrzési folyamatban, megkapják a CAD-adatokat, tehát bevonjuk őket is” – mondta Toto Wolff csapatfőnök.
Hiába adott viszont zöld utat az FIA, az F1 irányítási struktúrája szerint a szabályokon változtatni lehet, hogy a túlnyomó többség nem ért egyet egy adott istálló innovációjával. Ha az FIA és a FOM támogatja a változtatást, 8 csapat szavazata elég az azonnali szabálymódosításhoz.
Arra a kérdésre, hogy aggódnak-e emiatt, Wolff így felelt: „Világos, hogy olykor, ha előállsz egy innovációval, az egyfajta vitát generál. Ezért is számítottunk rá. Egy új irányítási struktúránk van, ahol „szupertöbbségre” van szükség. Én inkább maradtam volna a régi rendszernél, és ha egy csapat előáll egy innovációval, akkor azt nem lehet levetetni az autóról, ha az megfelel a szabályoknak.”
„Véleményem szerint az FIA és a Forma-1 észszerűen fogja kezelni ezt a sport szellemiségét szem előtt tartva. Nagyon ragaszkodtunk ahhoz, hogy ne a saját utunkat járjuk, hanem kapcsolatban legyünk az FIA-val, ezért is gondolom azt, hogy szerintem rendben van.”