A 2025-ös szezont követően életbe lépő szabálymódosítások után a Mercedes továbbra is ellátja a McLaren és a Williams csapatait motorjaival, ám az Aston Martin gyári partnerséget kezd a Hondával. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a Mercedesnek kevesebb partnercsapata lesz, egy ideje ugyanis már tudni lehet, hogy 2026-tól az Alpine az ő erőforrásukat használja majd a Forma-1-ben.
A szakértők úgy vélik, hogy a Mercedes sikeresen léphet be az új motorszabályok korszakába, hasonlóan a 2014-es évhez, amikor bevezették a V6-os hibrid erőforrásokat. Ez a várakozás azonban részben azon alapul, hogy más gyártók – például a Red Bull, amely először fejleszt saját motort, illetve az F1-ben újonc Audi – kezdetben lemaradásban lehetnek.
Wolff ugyanakkor óvatosságra intett és kiemelte, hogy noha egyes célokat sikerült elérniük, más területeken még mindig keményen dolgoznak. Hozzátette, hogy a csapatok jelenleg nem rendelkeznek megfelelő referenciaponttal vagy kontextussal a rivális gyártók jelenlegi helyzetének megítéléséhez.
„Bizonyos elvárásokat teljesítünk, ez jó” – nyilatkozta a 52 éves szakember. „Más területeken még mindig dolgozunk a céljaink elérésén. Ez nem egyszerű. De aztán felmerül a kérdés: helyesen határoztad-e meg az elvárásaidat? A válasz pedig az, hogy nem tudjuk, hol tartunk.”
A Mercedes számára kulcsfontosságú lesz, hogy az új korszak kezdetén megtalálja a megfelelő egyensúlyt az innováció és a megbízhatóság között. A következő hónapokban minden gyártó számára kiderül, hogy a hosszú távú tervezés mennyire volt eredményes. A csapatok egyébként a 2026-os erőforrásokon már jó ideje dolgozhatnak, az új szabályrendszer szerint készülő autókhoz viszont csak január 1-jén láthattak hozzá.