Az időmérő edzés második szakaszában a Ferrari a lágy abroncsokkal teljesítette leggyorsabb körét, így ezzel a gumival lesznek kénytelenek elrajtolni. A Mercedes és a Red Bull ezzel szemben a közepes keverékekkel indul majd.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke szerint a Ferrari kockázatot vállal ezzel a stratégiával.
„Úgy gondolom, az, hogy Charles a lágyakon rajtol, kockázatos stratégia” – nyilatkozta Wolff. „Mert ha a dolgok rosszul alakulnak, akkor ez vagy egy kétkiállásos taktika, vagy az első etap végén veszélyben lehetnek.”
„Az elérhető stratégiák szempontjából a Red Bull és a Mercedes jobb helyzetben van a közepes keverékekkel. Szóval én inkább a közepeset választanám, mint a lágyat” – folytatta.
Valtteri Bottas, aki a 3. rajtkockából indulhat majd, szintén úgy gondolja, hogy az ő stratégiájuk kifizetődőbb lesz a futamon.
„Határozottan a jó gumival rajtolunk” – mondta a finn. „A rajtnál lehet egy kis hátrányunk, de utána úgy gondolom, a közepes keverék több lehetőséget kínál számunkra. Meglesz a lehetőségünk, hogy kicsit tovább kint maradjunk, vagy korábban kiálljunk, ha akarunk.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azonban sejti, hogy mi lehet az észszerű magyarázat arra, hogy a Ferrari ezt a taktikát alkalmazza.
„A Ferrari másképp rakja össze a körét, a kanyarokban lassabbak, az egyenesekben gyorsabbak, szóval talán magabiztosak azt illetően, hogy meg tudják csinálni. Náluk nem olyan magas a gumik hőmérséklete a kanyarokban.”