A Red Bullnak és a Mercedesnek is változtatnia kellett felfüggesztésén az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig azt reméli, így már biztosan nem fognak tiltakozni a riválisok Melbourne-ben.
A Red Bullnak és a Mercedesnek is változtatnia kellett felfüggesztésén az idénynyitó Ausztrál Nagydíj előtt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pedig azt reméli, így már biztosan nem fognak tiltakozni a riválisok Melbourne-ben.
A felfüggesztésrendszerekkel kapcsolatban még a télen robbant ki vita az F1-ben, miután a Ferrari megkérdőjelezte a riválisok megoldásainak szabályosságát.
Az FIA eztán tiszta vizet öntött a pohárba és leszögezte, a felfüggesztéseket tilos azzal a céllal fejleszteni, hogy azok aerodinamikai előnyökkel járjanak.
Ezt követően a Red Bullnak és a Mercedesnek is változtatnia kellett autóján – azt azonban nem tudni, milyen hatással lesz ez a teljesítményükre. Az mindenesetre ismert, hogy a Mercedes tavaly nem minden versenyen használta trükkös rendszerét.
Charlie Whiting, az FIA versenyigazgatója elárulta, eddig elégedettek a Melbourne-ben látottakkal, nem tapasztaltak problémákat az új autókkal.
Whiting beszélt arról is, hogy a motorrendszereket is ellenőrzik Ausztráliában, miután felmerült, hogy a Mercedes ezen a téren is trükközik: a Red Bull szerint a németek olajat fecskendeznek az üzemanyagba, ezáltal növelik az égés hatékonyságát.
Ön látta már szezonelőzetes filmünket? Ha nem, itt a lehetőség!