Bár az előszezoni teszteken még a Mercedes volt az a csapat, amelynek technikai újítása láttán a legtöbben felhúzták a szemöldöküket, hiszen a konstruktőri címvédők autóiról szinte teljesen eltűntek az oldalszekrények, végül mégsem az ő megoldásuk bizonyult a csodafegyvernek az új szabályok által meghatározott érában.
A szezonkezdet óta a Red Bull autója az, amelynek egyes megoldásait a leginkább igyekeznek leutánozni a riválisok – ennek kimagasló példája volt az Aston Martin, amely Barcelonában olyan oldalszekrénnyel rukkolt elő, amely megszólalásig hasonlított a Red Bulléra, és egy időre a szabálytalan adatáramlás gyanúját is felébresztette az energiaitalosokban.
A Mercedesnél nyíltan beszélnek arról, hogy elképzelhető, hogy számukra is eljön majd a pillanat, amikor a Red Bull bizonyos megoldásainak, különösen a padlólemez lemásolása mellett teszik le a garast.
„Valószínűleg nem a karosszéria, vagyis az autó látható része jelenti a fő különbséget, inkább a padlólemez dizájnja. Ezen a téren elemezzük jelenleg a lehetőségeinket. Azt nem árulom el, hogy milyen irányba indulunk, de a Red Bull megoldása is egy a lehetőségek közül” – idézi Elliottot a Motorsport. „Szerintem butaság lenne, ha nem lenne meg bennünk ez az alázatosság, a képesség annak elismerésére, hogy talán mi nyúltunk mellé. Butaság lenne, ha nem néznénk körbe, hogy mások ezt hogyan oldották meg. És itt nem is csak a Red Bullról van szó, a teljes mezőny megoldásait átvizsgáljuk, hogy kiderítsük, számunkra mi és miért tűnik érdekesnek.”
A 2022-es szezon slágerproblémájával, az autók delfinezésével a Mercedes küzd a legjobban, amely jelenség minden erőfeszítésük ellenére kisebb-nagyobb mértékben minden pályán jelentkezik, ha pedig az autó jelenlegi konstrukciójával nem sikerült ezt megszüntetniük a teljesítmény beáldozása nélkül, akkor kénytelenek lesznek másik utat választani.
„Először meg kell határoznunk a saját autónk kapcsán, hogy mit szeretnénk látni a légáramlatokkal, majd ennek tudatában fejleszteni a karosszériát” – folytatta a szakember. „Ekkor megbecsüljük, hogy mi történtik a levegővel a Red Bull karosszériája körül, és feltesszük a kérdést, hogy vajon miért történik. Ugyanezt megtesszük a többi csapat autójával is, ezek után pedig kirajzolódik, mit tudunk közülük mi is hasznosítani.”
„Lehet, hogy még idén változni fog az autónk. Lehet, hogy a jövő évre fog változni. És az is lehet, hogy kitartunk a jelenlegi koncepciónk mellett. Ezekre a kérdésekre keressük most a választ.”