A kanyargós Hungaroring elviekben tökéletesen fekszik a Red Bull RB16B kódjelű versenyautójának, a Mercedes W12-ese mégis jobbnak bizonyult az elmúlt hétvégén: Lewis Hamilton magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót a szombati időmérő edzésen.
A német istállónál egyelőre nem is igen tudják, miért szerepeltek ennyire jól a Red Bullhoz képest, de főleg az osztrákok szárnyválasztását nem értik. A Mercedesnél ugyanis attól tartottak, a Red Bull verhetetlen lesz a Hungaroringen, ha legnagyobb leszorítóerőt biztosító hátsó szárnyukat használják.
„Azt gondoltuk, ez egy olyan pálya lesz, ami jobban fekszik a Red Bullnak” – mondta a szakember. „A másik dolog pedig, ami mindig aggaszt bennünket, amikor egy nagy leszorítóerőt igénylő pályára érkezük, hogy rendszeresen a maximális leszorítóerőt biztosító szárnyakat használjuk, ők pedig előállnak az extra megoldásukkal Monacóra és a Hungaroringre.”
„De talán nem tudtak egyensúlyozni vele. Szombaton hagyták inkább, és számunkra furcsa, hogy nem a legnagyobb hátsó szárnyadat, hanem valami mást használsz. Nem tudjuk, miért hoznak meg bizonyos döntéseket az autójukkal kapcsolatban, de lehet, hogy csak küszködtek az első tapadással a nagy szárny miatt, és inkább egy kisebbet használtak.”
Shovlin azt mondja, szeretnék kideríteni, miért voltak jobbak a Red Bullnál a hungaroringi hétvégén, úgy tűnik ugyanis, az egyenesekben és a kanyarokban is előrelépéseket tettek.
„Olyasvalami ez, amit meg szeretnénk vizsgálni a következő pár napban. Elég apró fejlesztéseink vannak már, hogy őszinte legyek. Volt a silverstoen-i csomag, ami úgy tűnik, hasznos teljesítményt hozott nekünk. De az autó jól működött a gumihőmérséklet megtartása terén is, és meglehetősen jó egyensúlyunk volt.”
„De hogy őszinte legyek, megleptük magunkat. Persze kellemes meglepetés volt, de meglepetés, hogy például ekkora előnnyel szereztük meg a pole-t.”