Az FIA márciusban írta ki a Forma-1 2025-2027 közötti időszakára vonatkozó gumitendert, ami érdekes változásokat hozhat a száguldó cirkusz életébe. Jelenleg a Pirelli az F1 egyetlen gumibeszállítója, ami 2011-ben váltotta le a Bridgestone-t. A Michelin is érdeklődik a lehetőség iránt, de Florent Menegaux vezérigazgató leszögezte: a világbajnokságról alkotott elképzeléseik merőben eltérnek az FIA által lefestett képtől.
„Régóta tárgyalunk velük, de nincs egyetértés. Azt mondják, hogy a show érdekében önpusztító gumikra van szükség. Mi ezzel nem tudunk egyetérteni.”
A kiírt tenderben az FIA meghatározta azokat a kitételeket, amelyeket a nevező gyártóknak teljesíteniük kell. A vezethetőség, a teljesítmény és a működési tartomány is szerepel benne, de mindezek felett áll a látványosság javítása, mint elsődleges prioritás. A Michelin ezzel szemben azt vallja, hogy a jó verseny kulcsa az, ha a pilótáknak nem kell spórolniuk.
„A csapatoknak érteniük kellene az abroncsok teljesítményét, és ki kellene használniuk azt, hogy az abroncs az első körtől az utolsóig jól fog teljesíteni” – fogalmazott a vezérigazgató, aki szerint a pilóták arra vágynak, hogy minden körben a maximumot nyújthassák, ám ezt az aktuális abroncsokkal nem tartják lehetségesnek.
A Michelin számára tehát nem képvisel értéket az, ha „a világ egyik legismertebb márkájaként” azért csatlakozna az F1-hez, hogy a show-t javítsa. Számukra az lenne vonzó, ha új, izgalmas technológiákat vihetnének a versenypályákra.
A gumitender iránt érdeklődő gyártók május 15-ig jelentkezhetnek a kiírt szerepre, közülük az FIA választja ki az F1 következő beszállítóját vagy beszállítóit. A Pirelli mérlegeli a folytatást, más gyártók szándékáról azonban még nem érkezett hivatalos hír.