Annak ellenére, hogy mindenki támadja gumiválasztását, a Pirelli úgy véli, hogy túlságosan kockázatos lett volna a lágyabb keverékeket bevetni az eddig ismeretlen Austinban.
Annak ellenére, hogy mindenki támadja gumiválasztását, a Pirelli úgy véli, hogy túlságosan kockázatos lett volna a lágyabb keverékeket bevetni az eddig ismeretlen Austinban.
Az olasz beszállítót komoly kritika érte, ugyanis a közepes és kemény keverékek szinte alig kopnak az amerikai ringen, ráadásul nincs is sok különbség köztük, ami ahhoz vezethet, hogy csak egy kiállás lesz a versenyen.
Paul Hembery, a Pirelli motorsport igazgatója azonban így vélekedik: „Ha a lágyabb keverékeket hoztuk volna magunkkal, akkor nyilván több kiállás lenne, de azt is észben kellett tartanunk a gumiválasztáskor, hogy a szezon végén vagyunk.”
„Nem lett volna jó, ha a média azzal vádol minket, hogy egy túl agresszív gumiválasztással döntjük el a bajnoki cím sorsát.”
„Egyensúlyt akartunk találni, ráadásul a gumiválasztást már hónapokkal ezelőtt bejelentettük, és nem volt semmilyen valós információ a birtokunkban a pályáról.”
”Jövőre nyilván más lesz a helyzet, és nem kizárt, hogy a lágyabb keverékekkel érkezünk majd Texasba.”