A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery saját bevallása szerint rendkívül elégedett azzal, ahogy a vállalat abroncsai 2011-ben feldobták a Forma-1 versenyeit.
A Pirelli motorsport-igazgatója, Paul Hembery saját bevallása szerint rendkívül elégedett azzal, ahogy a vállalat abroncsai 2011-ben feldobták a Forma-1 versenyeit.
Az olasz gumigyártó az elmúlt évben tért vissza a királykategóriába, ahol a Bridgestone-t váltotta: a Forma-1 csapatai, illetve a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) akkor arra kérte a Pirellit, olyan abroncsokat gyártson, melyek komoly kihívás elé állítják majd a mezőnyt.
Nos, Paul Hembery gárdája úgy tűnik, minden tőle telhetőt megtett, hiszen amellett, hogy a csapatok az első versenyeken azt sem tudták, merre induljanak el stratégiáikkal, a gumiknak hála az egész szezon során izgalmas küzdelmeket láthattunk.
„Arra kértek minket, hogy valami mással rukkoljunk elé 2011-re” – árulta el Hembery a Sky Sportsnak nyilatkozva. „Kihívással álltunk szemben, hiszen olyan gumit kellett gyártanunk, mely degradálódik, a kopási szintje meglehetősen magas, így ezáltal növeljük a bokszkiállások számát.”
„Úgy érezzük, hogy a szezon végére meglehetősen sokat hozzátettünk a versenyekhez. Érdekes dolog, hiszen az év elején kritizáltak minket azért, mert egyesek szerint túl agresszívek voltunk, az idény végére pedig túl konzervatívak. Valójában nagyon sok múlott a versenyzőkön és a csapatokon, hiszen meg kellett szokniuk az abroncsokat, változtatniuk kellett a beállításokon, hogy maximalizálják a gumikban rejlő potenciált.”
„Ez pedig azt jelenti, hogy a 2012-es szezonra készülvén egy kicsit agresszívabbnak kell lennünk. Három keveréken változtattunk, a lágyon, a közepesen és a keményen. Ezek csúcsteljesítménye sokkal közelebb lesz egymáshoz, mint tavaly, emiatt pedig még több taktikázást látunk majd.”
„Természetesen nem tudjuk, milyenek lesznek az autók. Valószínűleg valamelyest változnak majd a fújt diffúzorokat érintő változások miatt, és a kanyarsebességek alacsonyabbak lehetnek, de soha nem lehet tudni.”
„Azok a srácok, akik tervezik ezeket az autókat, a legjobbak a világon, fantasztikus ötletekkel állnak elő, így lehet, hogy nem is ez lesz a helyzet, és ráeszmélünk, hogy az új autók hasonlóak lesznek majd, mint a 2011-esek.”
Az elmúlt évben komoly problémát okoztak az ideális ív mellett szétszóródott gumitörmelékek, melyek miatt a versenyzőknek nem volt könnyű dolgok, ha előzésbe kezdtek.
„Módosításokat hajtottunk végre annak érdekében, hogy valamelyest javítsunk ezen a helyzeten. Viszont törmelékek mindig lesznek. Megpróbálunk tenni valamit, de sajnos, ha azt akarjuk, hogy a gumik kopjanak, akkor azoknak a törmelékeknek menniük kell valahova, így minden, amit tehetünk, hogy változtatunk az elhasználódás mechanizmusán, hogy azok a törmelékek, melyek leválnak az abroncsról, valamelyest kisebbek legyenek.”