A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey bevallotta, hogy a szezonközi gumiváltás a kezükre játszott, ennek is köszönhető, hogy minden versenyt megnyertek a nyári szünetet követően.
A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey bevallotta, hogy a szezonközi gumiváltás a kezükre játszott, ennek is köszönhető, hogy minden versenyt megnyertek a nyári szünetet követően.
Bár Sebastian Vettel hatalmas fölénnyel nyerte a bajnokságot, Newey mégis úgy érzi, hogy igen komoly csatát vívtak ellenfeleikkel, mielőtt a Pirelli vissza nem tért 2012-es gumikonstrukciójához a szezon második felére.
„Semmi garancia nem volt arra, hogy idén is egy versenyképes autóval rukkolunk elő, és az igazat megvallva, mindenki azért szurkolt, hogy ne is legyünk dominánsak” – mondta Newey az Autosportnak.
„Ez az ötödik szezon ezekkel a szabályokkal, és ezek a szabályok igencsak megfogják a tervezők kezét. Azt gondolom, hogy a szezon elején már láttuk, hogy nagyon szoros a mezőny.”
„ A Ferrari kiválóan kezdett, a Mercedes is nagyon erősen feljött, és augusztusban azt gondoltuk, hogy a szezon második fele is hihetetlenül kemény lesz.”
„Akkorra sikerült néhány kisebb fejlesztést elvégeznünk, a Pirelli akkor tért vissza a 2012-es gumihoz, ami úgy tűnt, hogy jobban feküdt az autóinknak, ami egy csapásra a mi malmunkra hajtotta a vizet.”
„A gumiváltás sokkal jobban kedvezett nekünk, mint ellenfeleinknek.”
Newey azonban nem ért egyet azokkal, akik szerint a gumiváltás hátrányos helyzetbe hozta azokat, akik egyébként jól mentek a 2013-as abroncsokon.
„Természetesen rengeteg volt a politikai csatározás, több csapat azért lobbizott, hogy maradjanak a 2013-as abroncsok, hiszen ők hihetetlenül ügyesen tervezték autóikat az abroncsok köré” – magyarázta a szakember.
„Az igazság viszont az, hogy mindannyian a sötétben tapogatóztunk, hiszen egyikünk sem tudta, hogy miként fognak teljesíteni és viselkedni az idei gumik. Egyesek szerencsések, mások szerencsétlenek voltak. Mi sajnos az utóbbiak között voltunk.”