A tél folyamán az olasz sajtóban láttak napvilágot azok a hírek, melyek szerint a Ferrari erőforrása idén akár 30 lóerővel is erősebb lehet, mint tavaly, noha Fred Vasseur csapatfőnök ezt néhány hete határozottan cáfolta, és „viccnek” nevezte az erről szóló jelentéseket.
A motorfejlesztések valóban be vannak fagyasztva az F1-ben, a megbízhatóság javítása érdekében azonban lehet dolgozni a motorokon a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) külön engedélyével. Mivel a Ferrarinak tavaly sok gondja volt motorjával, az idei évben előrelépést tehet ezen a téren. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is erről beszélt a minap.
„A motorok homologizálva vannak, szóval elméletileg nem lehetnek olyan komoly nyereségek a lóerőket tekintve” – mondta a szakember az Auto Motor und Sport című szaklapnak nyilatkozva. „Emellett az üzemanyag is homologizálva van, szóval az új üzemanyagokról szóló hírek… Nem engedélyezett a dolog.”
„A Ferrarinak volt néhány megbízhatósági problémája tavaly. Ha ezeket sikerült megoldaniuk, és ezáltal feljebb tudják tekerni a motorjukat, akkor látni fogunk bizonyos fokú fejlődést.”
Horner azt mondja, fel kell készülniük arra, hogy a Ferrari erősebb motorral tud rajthoz állni 2023-ban, hiszen az elmúlt idény során bevallottan nem tudták a maximumot kihozni erőforrásukból a technikai problémák miatt.
„Sok potenciális lóerőről van szó, szóval oda kell figyelnünk erre. Láttuk, hogy tavaly a meghibásodások után lejjebb tekerték a motorerőt. Szóval tudjuk, hogy képesek lesznek arra, hogy feljebb tekerjék a motorjukat.”
„Nekünk is voltak kisebb megbízhatósági gondjaink, de közel sem olyan jelentősek, mint a Ferrarinál.”