A Red Bull Racing vezetése már most jelezte, hogy meg fogja kérdőjelezni a jövő hónapban bevezetésre kerülő új szabályok létjogosultságát, mikor a csapatok a héten összeülnek Londonban.
A Red Bull Racing vezetése már most jelezte, hogy meg fogja kérdőjelezni a jövő hónapban bevezetésre kerülő új szabályok létjogosultságát, mikor a csapatok a héten összeülnek Londonban.
Az FIA már a hétvégén jelezte, hogy a jövő hónapban megrendezésre kerülő Brit Nagydíjtól betiltja, hogy kipufogógázokkal áramoltassák a diffúzort, mikor a versenyző nem áll a gázpedálon.
Egyes csapatok már most megkezdték a munkát azon, hogy miként tudnák a legkevesebbet veszíteni a változás miatt, és miként kellene változtatni a motor beállítását, hogy csak minimális teljesítményt bukjanak az új szabály bevezetésével.
Sokan úgy gondolják, hogy a jelenlegi éllovas, a Red Bull Racing veszíthet a legtöbbet ezen, hiszen ők fejlesztették ki a rendszert még a tavalyi évben, így náluk a leghatékonyabb az elrendezés, így nem csoda, hogy az energiaital-gyárosok kapálóznak a legjobban.
„Két dolog is van” – mondta a Red Bull Racing csapatvezetője, Christian Horner az Autosportnak.
„Az egyik a hatása ennek, ami kétségkívül ránk is kihatással lesz, vagy kevésbé, vagy jobban, mint a többiekre. Azonban a másik a mechanizmus, és a technikai direktíva megismerése. Kétségkívül ezen lesz a fő hangsúly a Technikai Munkacsoport következő ülésén.”
„Vannak bizonyos kérdések, amit meg akarunk kérdezni a technikai direktíváról, amit meg kell vitatnunk és tisztáznunk kell.”
Az FIA azzal magyarázza a tiltást, hogy az aerodinamikai szabályok egyértelműen kimondják, hogy a versenyző nem lehet befolyással az autó aerodinamikájára, így kipufogógázok nem áramoltathatók keresztül a diffúzoron, mikor a pilóta nem áll a gázpedálon.
Bár a legtöbben nem tudják, milyen kihatása lesz a tiltásnak, a Ferrari csapatfőnöke, Stefano Domenicali szerint komoly változást hoz a történet, és a szezon második felében egy új bajnokságot láthatunk a Forma-1-ben.