A Red Bull nem érti, miért gyanakszik motorjára a Mercedes - F1VILÁG.HU

A Red Bull nem érti, miért gyanakszik motorjára a Mercedes

HIRDETÉS
A Red Bull Forma-1-es csapatát irányító Christian Horner azt mondja, nem érti, a Mercedesnél miért gondolják azt, hogy a Francia Nagydíjon azért voltak ennyire erősek az egyenesekben, mert motorpartnerük, a Honda előrelépéseket tett V6-os erőforrásával.
LE CASTELLET, FRANCE - JUNE 20: Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Red Bull Racing RB16B Honda on his way to the grid prior to the F1 Grand Prix of France at Circuit Paul Ricard on June 20, 2021 in Le Castellet, France. (Photo by Rudy Carezzevoli/Getty Images)

A múlt vasárnapi versenyen Max Verstappen parádés győzelmet szerzett, ehhez pedig nagyban hozzájárult a Red Bull autóinak lenyűgöző végsebessége is az egyenesekben.

A Red Bull a Paul Ricard versenypályán egy alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal körözött, a Mercedesnél azonban azt gyanították, a motor tekintetében is történt előrelépés.

A Honda ugyanis a Red Bull és az AlphaTauri esetében is bevetette idei második V6-os erőforrásait – melyet a Mercedes már két héttel korábban, Bakuban megtett a Ferrarival egyetemben.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a vasárnapi verseny után újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva úgy fogalmazott: „Óriási előrelépést tettek erőforrásukkal, a második erőforrás bevetésével. És a versenyautójuk is jó, ez nem kétséges.”

A Forma-1 homologizációs szabályai szerint viszont a csapatoknak ugyanazt a specifikációjú erőforrást kell használniuk egész évben, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig állítja, a motorerő tekintetében nem történt előrelépés – habár a friss motorokkal nyilván keményebben lehet nyomni.

„Nincs megengedve, hogy előrelépjünk a motorral. Nem tudom, mire utalt. Azt hiszem, a specifikáció ugyanaz, mint az első erőforrás esetében. Egy jóval kisebb hátsó szárnyat használtunk, ezért volt ennyire erős a végsebességünk az egyenesekben” – mondta Horner.

„Úgy gondolom, a Honda nagyszerű munkát végez, de mi nem látunk hirtelen jelentős motorerő-növekedést.”

A Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe úgy fogalmazott, miközben a Red Bull mindent megtesz azért, hogy javítson versenyautóján, a motorral történt előrelépés legfeljebb a jobb energiamenedzsmentnek volt köszönhető.

„A csapat oldaláról bevetünk új elemeket, szóval tudunk fejlődni minden versenyen. De az erőforrás specifikációja folyamatosan ugyanaz – viszont tanulunk azzal kapcsolatban, hogy milyen energiamenedzsmentet alkalmazzunk minden versenyen” – magyarázta a japán szakember.

Hirdetés

„Minden egyes pálya karakterisztikáját megnézzük, és azt gondolom, hogy ez a minannapi munka áll összefüggésben a jelenlegi fejlődéssel.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

A Red Bull nem érti, miért gyanakszik motorjára a Mercedes
Ekkor lesz az F1-es Las Vegas-i Nagydíj időmérője
Leclerc-t tartják a legesélyesebbnek a pole-ra, te megtetted már a téteket? (x)
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!