A múlt vasárnapi versenyen Max Verstappen parádés győzelmet szerzett, ehhez pedig nagyban hozzájárult a Red Bull autóinak lenyűgöző végsebessége is az egyenesekben.
A Red Bull a Paul Ricard versenypályán egy alacsony leszorítóerejű hátsó szárnnyal körözött, a Mercedesnél azonban azt gyanították, a motor tekintetében is történt előrelépés.
A Honda ugyanis a Red Bull és az AlphaTauri esetében is bevetette idei második V6-os erőforrásait – melyet a Mercedes már két héttel korábban, Bakuban megtett a Ferrarival egyetemben.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke a vasárnapi verseny után újságíróknak, köztük az F1Világ.hu munkatársainak nyilatkozva úgy fogalmazott: „Óriási előrelépést tettek erőforrásukkal, a második erőforrás bevetésével. És a versenyautójuk is jó, ez nem kétséges.”
A Forma-1 homologizációs szabályai szerint viszont a csapatoknak ugyanazt a specifikációjú erőforrást kell használniuk egész évben, Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke pedig állítja, a motorerő tekintetében nem történt előrelépés – habár a friss motorokkal nyilván keményebben lehet nyomni.
„Nincs megengedve, hogy előrelépjünk a motorral. Nem tudom, mire utalt. Azt hiszem, a specifikáció ugyanaz, mint az első erőforrás esetében. Egy jóval kisebb hátsó szárnyat használtunk, ezért volt ennyire erős a végsebességünk az egyenesekben” – mondta Horner.
„Úgy gondolom, a Honda nagyszerű munkát végez, de mi nem látunk hirtelen jelentős motorerő-növekedést.”
A Honda F1-es technikai igazgatója, Toyoharu Tanabe úgy fogalmazott, miközben a Red Bull mindent megtesz azért, hogy javítson versenyautóján, a motorral történt előrelépés legfeljebb a jobb energiamenedzsmentnek volt köszönhető.
„A csapat oldaláról bevetünk új elemeket, szóval tudunk fejlődni minden versenyen. De az erőforrás specifikációja folyamatosan ugyanaz – viszont tanulunk azzal kapcsolatban, hogy milyen energiamenedzsmentet alkalmazzunk minden versenyen” – magyarázta a japán szakember.
„Minden egyes pálya karakterisztikáját megnézzük, és azt gondolom, hogy ez a minannapi munka áll összefüggésben a jelenlegi fejlődéssel.”