A Red Bull 2024-es idényében az RB20-as versenyautó egyensúlyproblémái részben a szimulációs eszközök és a valós pályateljesítmény közötti eltérésekből adódtak. Helmut Marko, a csapat tanácsadója, valamint Max Verstappen is elismerte, hogy ezek az eltérések megnehezítették az autó fejlődését. Verstappen úgy fogalmazott, hogy a szezon közepén a csapat „kicsit elveszettnek” tűnt.
Pierre Wache megerősítette Verstappen véleményét: „Ha korrelációs problémád van, természetesen kicsit elveszettnek érzed magad. Ez azt jelenti, hogy nem bízhatsz az eszközeidben, és amikor ez megtörténik, meg kell találnod a módját, hogy módosítsd azokat, hogy visszanyerd a korrelációt” — fogalmazott a technikai igazgató, majd hozzátette: „Ha nem bízol az eszközeidben, mindent megkérdőjelezel, amit csinálsz. Nem vagy teljesen elveszett, de kétségeid lesznek az eredményekkel kapcsolatban, amelyeket a rendszereid adnak.”
Amikor arról kérdezték, hogy sikerült-e megoldani a Red Bull korrelációs problémáit, Wache kifejtette: „Nem, ezt sosem lehet teljesen megoldani.”
A francia szakember szerint a Forma-1 jelenlegi technikai színvonalán a szimulációk és a valós pályán tapasztalt teljesítmény közötti eltérések sosem lesznek 100%-osan kiküszöbölhetők.
„A korrelációs szempont egyre fontosabbá válik, mert ma már apró részletek döntenek” – magyarázta. „Az aerodinamikai oldalon, valamint a felfüggesztések terén két-három leszorítóerő-pontot keresünk a padlólemezen, a karosszérián és más területeken.”
A Red Bull számára a 2024-es szezon tanulsága, hogy a korrelációs hibák nemcsak a teljesítményt befolyásolják, hanem a csapat bizalmát is az eszközeiben. A korrelációs problémák kapcsán Pierre Wache kiemelte a McLaren példáját, amely 2024-ben látványos fejlődést mutatott.
„2024-ben minden fejlesztésük működött, de az év elején messze nem voltak versenyképesek. Az előző évben pedig gyakorlatilag sehol sem voltak” – mondta, ugyanakkor megjegyezte, hogy a McLaren sikere sem garancia a hosszú távú eredményességre.
„Nem tudom, hogy miért nem találták meg a teljesítményt korábban, és hogy ez korrelációs probléma volt-e, vagy valami más. Az viszont biztos, hogy ma sokkal nehezebb extra teljesítményt találni.”
A Red Bull technikai igazgatója szerint a 2024-es szezon kihívásai hosszú távon pozitív hatással lehetnek a csapatra.
„Őszintén szólva az, amit tavaly átéltünk, azt mérnökként nagyon pozitívnak tartom. Ha nyersz, kevésbé foglalkozol a problémákkal vagy a részletekkel. Ha viszont nem te vagy a leggyorsabb, sokat tanulsz. Ez pedig befektetés a jövőbe” – magyarázta.
Wache arra is figyelmeztetett, hogy a Forma-1-ben sosem szabad vakon bízni az adatokban: „Ha teljesen biztos vagy valamiben, az már a bukás jele” – mondta. „Egy csapat csak akkor lehet igazán sikeres, ha kétségei vannak és folyamatosan tanul.”