A 2020-as szezonban az energiaital-gyárosok számítanak a Mercedes legfőbb kihívójának, az eddigi hat versenyből viszont mindezidáig csupán egyet sikerült megnyerniük: Max Verstappen a 70. évforduló Nagydíján diadalmaskodott.
Nyers tempó tekintetében a Red Bull RB16-os versenygépe még lemaradásban van a Mercedes idei modelljével szemben, a csapat azonban gőzerővel dolgozik azon, hogy faragjon hátrányán.
A soron következő belgiumi versenyen számos új elemet pályára visz a Red Bull Racing.
„Észrevehető fejlődést kell, hogy mutassanak ezek a kasztni oldalán – mondta Dr. Helmut Marko motorsport-tanácsadó az Auto Motor und Sport című lapnak.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette, bíznak abban, hogy még be tudják fogni a Mercedest.
„Attól függ, milyen hosszú lesz az idény” – mondta.
„Jelenleg úgy fest, decemberig versenyezni fogunk, ami elég időt adhat nekünk ahhoz, hogy annyi teljesítményt nyerjünk, amennyit csak lehet.”
A jövő hétvégi Belga Nagydíjon ráadásul ismét lágyabb gumikat kapnak az F1-es csapatok.
„Barcelona a silverstone-i futam szöges ellentéte volt” – mondta Helmut Marko. „A Mercedes megzabálta a gumikat Silverstone-ban, Barcelonában viszont mi.”
„A keményebb gumik nem fekszenek nekünk, de nem támaszkodhatunk a lágyakra. Jobbá kell tennünk az autót és a motort.”
A Red Bull malmára hajthatja a vizet az is, hogy az Olasz Nagydíjtól kezdve betiltják az időmérős motormódok használatát a Forma-1-ben. Helmut Marko szerint ettől még nem fognak a Mercedes szintjére kerülni, viszont lesz hatása az új szabálynak.
„Nem olyan lesz, mint eddig. Nemcsak az időmérőn voltak kiemelkedőek a beállítások miatt, hanem az első körökben, a bokszba vezető és bokszból kivezető körökben, előzéskor és védekezéskor egyaránt.”
„A versenytávokon kisebb kell, hogy legyen a hátrányunk.”
A Mercedesnél egyébként azt mondják, az időmérős motormódok betiltásával csak még erősebbé válhatnak a versenyeken.