A japán gyártó még 2020 őszén határozott úgy, elköszön a száguldó cirkusztól, és befejezi együttműködését a Red Bull csapatával a 2021-es idény befejeztével. Az energiaital-gyárosok aztán a Hondával közösen világbajnoki címet nyertek, és mivel a csapat nem talált új motorgyártót, megállapodott a japánokkal arról, hogy lényegében felvásárolja a V6-os erőforrások szellemi tulajdonát, hogy aztán saját magának gyártsa le a motorokat.
A Hondával való későbbi egyeztetések aztán végül odáig vezettek, hogy a japán vállalat vállalta, 2025 végéig ellátja aggregátjaival a Red Bull F1-es csapatait, sőt, a helyzet most úgy áll, hogy fontolgatják, az új motorszabályok 2026-os bevezetésekor visszatérnek az F1-be.
Időközben viszont a Red Bull saját motorközpontot állított fel Milton Keynes-ben, és felkészült arra, hogy 2026-tól saját magának gyártson erőforrásokat. A csapatot éppen ezért nem igazán foglalkoztatják a Honda későbbi tervei – erről Christian Horner csapatfőnök beszélt nemrég.
„A Honda nyilvánvalóan elkötelezte magát 2025 végéig, ami nagyszerű. Mi pedig feltérképeztük a lehetőségeinket az ezt követő időszakra, de a helyzet az, hogy mindennek egy tető alatt kell lennie” – magyarázta a szakember a RacingNews365.com című internetes portálnak. „Megtettük a beruházásokat, elköteleztünk magunkat a Red Bull Powertrains mellett, és specialistákat toboroztunk.”
„A választott utunk erőforrásgyártóként és független motorgyártóként változatlan attól függetlenül, hogy a Honda esetleg 2026-ban visszatér a sportba. Kijelöltük az utunkat, beruháztunk, és hosszabb távon abszolút ez a helyes döntés, hiszen a saját kezünkbe vettük a sorsunkat.”
„Nem függünk mástól, attól, hogy egy gyártó távozik-e, vagy marad, ez pedig lehetővé teszi számunkra azt, hogy a kasztniért felelős mérnökök a motormérnökök mellett üljenek ugyanazon a kampuszon.”
Horner ugyanakkor méltatta a Hondát, a japánok elkötelezettsége és szakértelme nélkül ugyanis nem tudtak volna sorozatban kétszer világbajnoki címet nyerni a Forma-1-ben.
„A nehéz évek után hirtelen egy mindenre hajlandó partnerre leltünk, aki felkészült arra, hogy megtegyen minden tőle telhetőt annak érdekében, hogy a lehető legjobb teljesítményt hozza ki magából, és minden a teljesítményre fókuszálódott” – folytatta a Red Bull-főnök.
„Láthattuk ezt az elkötelezettséget, ezt a vágyat, és tény, hogy ez a siker a Honda-csapat minden egyes tagja számára rengeteget jelentett. A Honda egy szenvedélytől hajtott vállalat a versenyrészlegen belül, és ezt lehetett látni Szakura révén, a tervezőcsapat révén, illetve a működtetésért felelős csapat révén.”