Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a Red Bull kezdeményezésére nemrég egyeztetések folytak arról, hogy 2021 után befagyasszák-e a Forma-1-es motorok fejlesztését.
Az energiaital-gyárosok azért szeretnék elérni ezt, hogy a Honda 2021-es kivonulása után is a japán gyártó motorjait használhassák az F1-ben.
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff még Portugáliában jelezte, ők támogatják a Red Bull törekvéseit, a Ferrari vezérigazgatója, Louis Camilleri viszont csütörtökön leszögezte, „határozottan ellenzik” a motorfejlesztések befagyasztását.
A Ferrarihoz pedig csatlakozott a Renault is: Cyril Abiteboul csapatfőnök azt mondta, mivel ambiciózus terveik vannak a motorfejlesztésre a jövőre vonatkozóan, értelemszerűen nem szeretnék támogatni a Red Bullt.
„Ha 6 hónapja kérdeznek meg, keményen törekedtünk volna egy még alacsonyabb költségvetési plafon bevezetésére, hogy kontroll alatt tartsuk a kasztni költségeit, és csökkentsük a motorokra vonatkozó költségeket is a befagyasztások elfogadásával” – mondta a szakember.
„De a Red Bull Racing és a Honda ellene volt, mi pedig elfogadtuk. Szóval más úton kezdtünk el járni. Azóta nagyon el vagyunk foglalva a 2022-es motorplatformon való munkálatokkal, és ha ma megkérdeznek arról, hogy mit gondolok a motorok befagyasztásáról, egyértelműen más az álláspontom, mint 6 hónappal ezelőtt.”
„Ellene vagyok a motorok befagyasztásának. Nem áll szándékunkban megállni egy számunkra nagyon fontos platformmal. Nem fogadjuk el.”
Amennyiben a Red Bull nem tudja tovább használni a Honda erőforrásait 2022-től, úgy az osztrákok kénytelenek lesznek új beszállító után nézni. A Mercedes már jelezte, ők biztosan nem adnak motorokat a rivális csapatnak, a Ferrari V6-osa pedig jelenleg egyáltalán nem vonzó az energiaital-gyárosok számára.
Ha a Red Bull nem talál motorpartnert, a szabályok szerint a Renault lesz kénytelen motorokat szállítani a csapatnak.