Osztja a Ferrari álláspontját a Renault, a francia vállalat szerint nem járna jelentős költségnövekedéssel, ha feloldanák a motorfejlesztések befagyasztását a Forma-1-ben.
Osztja a Ferrari álláspontját a Renault, a francia vállalat szerint nem járna jelentős költségnövekedéssel, ha feloldanák a motorfejlesztések befagyasztását a Forma-1-ben.
Míg a Ferrari, a Renault, és a McLaren partnereként jövőre visszatérő Honda a változtatás mellett áll, az idén domináló Mercedes érthetően ellenzi a javaslatot.
A német gyártónak persze érvei is vannak: a vállalat állítása szerint az efféle módosítással jelentősen megnövekednének a költségek, ami nehéz helyzetbe sodorhatja a partnercsapatokat.
A Ferrarinál ezt másképp látják, a minap pedig Remi Taffin, a Renault pályaműveletekért felelős vezetője is azt mondta, nem lenne nagy érvágás az idényközi fejlesztés anyagi szempontból.
„A motorokat egyébként is fejlesztjük év közben, szóval a srácok, a számítógépek és a próbapadok dolgoznak” – mondta a francia szakember az AUTOSPORT-nak.
„Ha szezon közben be lehetne vetni a fejlesztéseket, akkor csak néhány elem pályára viteléről lenne szó, márpedig szerintem ez nem járna olyan jelentős költséggel.”
Taffin mindazonáltal rámutatott arra, a költségek drámaian megemelkedhetnek akkor, ha a gyártók párhuzamosan futó projektekbe fognak a motorfejlesztések vonatkozásában.
„Ha az évad elejére egy gyártó kijelöl egy A-tervet, majd júliustól kezdve egy B-tervet, akkor az sokba kerülhet – hiszen kétszerannyi kell majd mindenből.”