A múlt hétvégi Toszkán Nagydíjon egy meglehetősen komolynak tűnő baleset borzolta a kedélyeket a biztonsági autós újraindítás során, több versenyző – köztük a futamot megnyerő Lewis Hamilton – pedig úgy véli, az incidensben komoly szerepet játszott az, hogy a szokásosnál később kapcsolták le a Safety Car jelzőfényeit.
„Nem Valtteri [Bottas] hibája volt. A döntéshozóké. Nem tudom, pontosan kié” – fakadt ki Hamilton.
„Nyilvánvalóan próbálják izgalmasabbá tenni a dolgokat, de ezúttal azt láthattuk, hogy embereket sodortak veszélybe. Szóval talán át kellene gondolniuk.”
A baleset miatt végül 12 versenyzőt figyelmeztettek a versenybírók, akik szerint az említett pilóták szabálytalanul jártak el akkor, amikor hol gyorsítottak, hol pedig lassítottak, amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát.
Michael Masi versenyigazgató pedig leszögezte: számukra továbbra is a biztonság a legfontosabb!
„Határozottan nem!” – mondta az ausztrál szakember, amikor arról kérdezték, háttérbe szorították-e a biztonsági szempontokat az elmúlt időszakban. „Az FIA szempontjából a biztonság mindenek felett való. Ennyi!”
„Versenyigazgatóként és biztonsági delegáltként nekem egyértelműen ez a felelősségem. És ha valaki ennek ellenkezőjét állítja, azt személyes támadásnak veszem.”
Masi világossá tette azt is, nem egyfajta tendencia látszik kialakulni azzal kapcsolatban, ahogy a versenyirányítás piros zászlókkal megszakítja a versenyeket. A szakember rámutatott, Monzában Charles Leclerc, Mugellóban pedig Lance Stroll balesete után azért szakították félbe a futamot, hogy megjavítsák a sérült gumifalat.
„Ez nagyon is véletlenül alakult így. Ha logikusan nézzük a dolgokat, a monzai egész egyszerűen a sérült gumifal javítása miatt történt. És igen, meg lehet csinálni azt, hogy 20 kört megteszünk a biztonsági autó mögött, amíg a sérült gumifalat javítjuk, de nem hiszem, hogy ez bárkinek is az érdeke. Vagy pedig fel lehet függeszteni a versenyt, ha pedig meg lehet javítani a biztonsági eszközöket, akkor folytathatjuk.”
„A háromból két piros zászlós eset során ez volt a helyzet. Szóval Lance baleseténél is megsérült a gumifal. Nem fogom folytatni úgy a versenyt, hogy 30-40 méteren egy gumiszalag lóg le a gumifalról.”