Alonso eleve kiábrándítóan szerepelt a szombati időmérőn, hiszen nem jutott tovább a Q1-ből, és csupán a 17. rajtpozíciót szerezte meg. Az Alpine versenyzője a kvalifikáción elismerte, egy buta félreértés is közrejátszott abban, hogy nem tudott jobb eredményt elérni.
A vasárnapi verseny előtt nem sokkal aztán kiderült, az Alpine kihasználja a gyenge időmérős eredményt arra, hogy a komplett erőforrást kicserélje a spanyol autójában.
A versenyzők idén a legtöbb motorkomponensből hármat használhatnak csak fel, a spanyol pilóta viszont a hőenergia-visszanyerő rendszerből [MGU-H], a kinetikus energia-visszanyerő rendszerből [MGUK], a belső égésű motorból és a turbóból már a negyediket használja fel. Az energiatárolóból és a vezérlőelektronikából kettőt lehet büntetlenül használni a szezon során, ezen elemekből Alonso most kapta meg a harmadikat.
Alonso így a rajtrács végére kerül, Lance Stroll, Alex Albon és Nicholas Latifi pedig egy-egy pozíciót előrébb léphet a rajtrácson.