Alonso a 2. helyről vágott neki a monte-carlói versenynek, a futam nagy részében pedig jobbára esélytelennek bizonyult Max Verstappennel szemben. A futam utolsó harmadában megérkező eső azonban lehetőséget kínálhatott volna az Aston Martinnak, a csapat azonban végül nem tudott élni ezzel, így Alonso a címvédő mögött ért célba.
Alonso az 54. körben hajtott először a bokszba – ekkor már elkezdett szemerkélni az eső –, autójára pedig a közepes keverékű abroncsokat szerelték fel. Egy körrel később aztán a kétszeres világbajnoka kénytelen volt újra kiállni, az eső ugyanis egyre jobban rákezdett. Alonso így több mint 20 másodperces hátrányba került Verstappen mögött, a futamot követően pedig arról beszélt, meglepte őt, hogy mindenki arról kérdezgeti, miért száraz pályás gumikat szereltek autójára az első kiálláskor.
„Ezt a kérdést megkaptam a TV-s interjúk során is, ami eléggé meglepett. Én talán nem úgy éltem meg ezt a versenyt, mint ti kívülről. Számomra teljesen egyértelmű volt, hogy a pálya abban a körben, amikor kiálltunk, teljesen száraz volt, eltekintve a 7-es és 8-as kanyartól” – magyarázta a kétszeres világbajnok. „Szóval miért tettük volna fel az intereket, amikor teljesen, 99 százalékban száraz volt?”
„Kiálltam slickekért, az időjárás-előrejelzés egy kis záport jósolt, és az a kis mennyiségű eső érkezett, amit a csapat radarjai jeleztek. Nagy volt az előnyünk a mögöttünk érkezőkkel szemben ahhoz, hogy feltegyük a slickeket, ha pedig szükséges, az intereket.”
„Aztán abban a másfél percben, amíg eljutottam az 5-ös, 6-os, 7-es és 8-as kanyarokig, teljesen megváltozott a helyzet. Szóval mire elértem ezekhez a kanyarokhoz, már túl vizes volt a pálya a slickekhez. De akkor, amikor kiálltunk, még teljesen száraz volt.”
Alonso azt mondja, száraz körülmények között nem volt esélye arra, hogy legyőzze Verstappent, egyúttal viszont méltatta csapatát, amiért agresszív stratégiával próbálkozott a Red Bull ellen.
„Hogy őszinte legyek, szerintem nem volt esélyünk. Úgy gondolom, bátrak voltunk a stratégiával. Teljesen normális, hogy amikor az ember az első sorban van, a kemény gumikat választja, próbálja az ellentettjét csinálni annak, amit a versenyben vezető csinál. Ez is mutatja a csapatunk elkötelezettségét, azt, hogy mennyire agresszív volt mindenki az Aston Martinnál, hogy megszerezzük azt a győzelmet.”
„Tudtuk, hogy vannak hátrányai ennek a taktikának. Végezhettünk volna az 5. vagy 6. helyen is, lecsúszhattunk volna a dobogóról. De beszéltünk róla a verseny reggelén, és abban maradtunk, hogy volt már pár dobogónk, úgyhogy mindent vagy semmit. Szerintem a stratégia jó volt. De a közepes keverék meglepően jól működött véleményünk szerint.”
„Több szemcsésedésre vagy nagyobb degradációra számítottunk, Max viszont képes volt 50 kört futni velük lenyűgöző tempóval. Ez volt az oka annak, hogy megnyerte a versenyt, nem pedig a stratégia. Egyszerűen gyorsabb volt nálunk.”