Alonso aggasztónak tartja az Alpine lemaradását - F1VILÁG.HU

Alonso aggasztónak tartja az Alpine lemaradását

HIRDETÉS
Fernando Alonso szerint az előzetes elvárásokkal ellentétben a Forma-1-es Francia Nagydíjon nem ők lesznek a középmezőny legerősebb csapata. A McLaren és az AlphaTauri is sokat javult, ennek ellenére egy jó versenyben reménykedik.
Fernando Alonso (ESP) Alpine F1 Team A522.  French Grand Prix, Friday 22nd July 2022. Paul Ricard, France.

Érdekes párhuzam vonható a Mercedes és az Alpine istállója között a Forma-1-es Francia Nagydíjon, ugyanis mindkét csapat nagy elvárásokkal érkezett a versenyhétvégére, majd az autójuk tempóját elnézve mindkét alakulat a csalódottságát fejezte ki. Fernando Alonso az utóbbi két versenyhétvégén látottak alapján a középmezőny elején szerette volna látni az Alpine-t, de az időmérő edzés alapján ezt úgy tűnik, ezt el kell engednie. Tegnap a kétszeres világbajnok fél másodpercet kapott a Q3-ban a mclarenes Lando Norristól, ami felért számára egy kisebb pofonnal.

„Silverstone és Ausztria után nagy elvárásokkal érkeztünk ide, hiszen versenyképesek voltunk. Azt gondoltuk, hogy itt vezethetjük a középmezőnyt, de az AlphaTauri és a McLaren látszólag sokat javult a fejlesztéseivel, miközben mi szenvedtünk. Lando fél másodperces előnye számunkra elérhetetlen, ami kissé aggasztó. Mindenesetre majd meglátjuk, milyen lesz a versenytempó, a gumikezelés, a stratégia és minden más. Remélhetőleg fel tudjuk venni a harcot.”

A csapat vezérigazgatója, Laurent Rossi is véleményt formált az Alpine teljesítményéről, amivel kapcsolatban csalódottságát fejezte ki. Elsősorban az autó alulkormányzottságát nevezte meg a probléma forrásaként, ami mindkét pilótánál jelentkezett. A hetedik pozícióból rajtoló Alonso elismerte, ez nem egy könnyű hétvége az Alpine számára.

„A hetedik rajthely erős pozíció, a hosszú etapunk pedig erősnek tűnt tegnap, szóval még van remény egy jó versenyre” – tette hozzá.

A Francia Nagydíjon a hőség és a hosszú kanyarok miatt nagy hangsúly lesz a gumikezelésen, miközben a csapatoknak a versenystratégia kialakítása során azt is figyelembe kell venniük, hogy a hosszú bokszutca miatt itt az átlagosnál jóval több időbe kerül majd egy-egy kerékcsere.

„A magas hőmérséklet és a szemcsésedés miatt a gumik nagyon küzdenek ezekben az elnyújtott kanyarokban. Nagy kihívás lesz. A bokszutca a versenynaptár leghosszabbja, talán 27 másodperces, szóval az egykiállásos stratégia lesz az ideális. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, rugalmasan kell hozzáállnunk” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Alonso aggasztónak tartja az Alpine lemaradását
A Ferrari-főnök szerint furcsa, hogy most rúgták ki az F1-es versenyigazgatót
Piastri: A tempó megvan, de van min javítani
Sainzot köszönetképp engedi el a Ferrari idő előtt a Williamshez, Hamiltont viszont ki sem kérték a Mercedestől
A koszos pályán érzi igazán jól magát a Mercedes

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!