Friss hírek

Alonso aggasztónak tartja az Alpine lemaradását

Fernando Alonso szerint az előzetes elvárásokkal ellentétben a Forma-1-es Francia Nagydíjon nem ők lesznek a középmezőny legerősebb csapata. A McLaren és az AlphaTauri is sokat javult, ennek ellenére egy jó versenyben reménykedik.

Érdekes párhuzam vonható a Mercedes és az Alpine istállója között a Forma-1-es Francia Nagydíjon, ugyanis mindkét csapat nagy elvárásokkal érkezett a versenyhétvégére, majd az autójuk tempóját elnézve mindkét alakulat a csalódottságát fejezte ki. Fernando Alonso az utóbbi két versenyhétvégén látottak alapján a középmezőny elején szerette volna látni az Alpine-t, de az időmérő edzés alapján ezt úgy tűnik, ezt el kell engednie. Tegnap a kétszeres világbajnok fél másodpercet kapott a Q3-ban a mclarenes Lando Norristól, ami felért számára egy kisebb pofonnal.

„Silverstone és Ausztria után nagy elvárásokkal érkeztünk ide, hiszen versenyképesek voltunk. Azt gondoltuk, hogy itt vezethetjük a középmezőnyt, de az AlphaTauri és a McLaren látszólag sokat javult a fejlesztéseivel, miközben mi szenvedtünk. Lando fél másodperces előnye számunkra elérhetetlen, ami kissé aggasztó. Mindenesetre majd meglátjuk, milyen lesz a versenytempó, a gumikezelés, a stratégia és minden más. Remélhetőleg fel tudjuk venni a harcot.”

Hirdetés
 

A csapat vezérigazgatója, Laurent Rossi is véleményt formált az Alpine teljesítményéről, amivel kapcsolatban csalódottságát fejezte ki. Elsősorban az autó alulkormányzottságát nevezte meg a probléma forrásaként, ami mindkét pilótánál jelentkezett. A hetedik pozícióból rajtoló Alonso elismerte, ez nem egy könnyű hétvége az Alpine számára.

„A hetedik rajthely erős pozíció, a hosszú etapunk pedig erősnek tűnt tegnap, szóval még van remény egy jó versenyre” – tette hozzá.

A Francia Nagydíjon a hőség és a hosszú kanyarok miatt nagy hangsúly lesz a gumikezelésen, miközben a csapatoknak a versenystratégia kialakítása során azt is figyelembe kell venniük, hogy a hosszú bokszutca miatt itt az átlagosnál jóval több időbe kerül majd egy-egy kerékcsere.

„A magas hőmérséklet és a szemcsésedés miatt a gumik nagyon küzdenek ezekben az elnyújtott kanyarokban. Nagy kihívás lesz. A bokszutca a versenynaptár leghosszabbja, talán 27 másodperces, szóval az egykiállásos stratégia lesz az ideális. Nem tudom, hogy ez lehetséges-e, rugalmasan kell hozzáállnunk” – fogalmazott a kétszeres világbajnok.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!