A Brit Nagydíj hétvégéjén egy eredetileg 2024-re tervezett, kissé átalakított, robosztusabb konstrukciójú abroncsot kezdett el használni a Pirelli annak érdekében, hogy megbirkózzon a folyamatosan növekvő leszorítóerővel a minimumnyomás megemelése nélkül. Bár az általános vélekedés szerint a változtatás nem volt hatással az erőviszonyokra, Fernando Alonso másképp látja: szerinte őket, de a Red Bullt is hátráltatja az újítás.
„1 tizedre vagyunk a McLarentől, szóval talán nem olyan rossz a helyzet, mint azt az eredmény mutatja. De igen, fejlődnünk kell, nem kétséges, hogy visszaléptünk a legutóbbi pár versenyen, miközben mindenki más előrelépett” – fogalmazott a spanyol versenyző.
„Egészen véletlenül, amikor a Pirelli új abroncsai megérkeztek Silverstone-ban, volt néhány csapat, mely jobban küszködött, és van pár csapat, mely most nagyon elégedett az autóval. Nemcsak minket, hanem a Red Bullt is egyértelműen visszavetették ezek a gumik. Minden időmérőn az első két helyen voltak, minden versenyen – most pedig még a pole-t sem szerezték meg.”
„Checo [Perez] küszködött a top 10-be jutással. Azt hiszem, Silverstone-ban Max csak 3 másodperccel volt Lando [Norris] előtt a versenyen. Szóval egy kicsit abnormálisnak látom a dolgokat Silverstone óta.”
Arra a kérdésre, hogy véleményét a köridőkre, esetleg az autóban tapasztalt érzéseire alapozza-e, Alonso így felelt: „Mindkettő. Azt hiszem, az autó érezhetően egy kicsit más ezekkel a gumikkal. De nehéz olykor semlegesnek lenni.”
„Mi nyilván nem javítottunk annyit az autónkon, mint legfőbb ellenfeleink. Most minden csütörtökön megtudjuk az összes csapat új alkatrészeit. Szóval nagyon könnyű látni, kik hoznak több és több fejlesztést a nagydíjakra. De ha a Red Bullt nézem, azok után, hogy folyamatosan elsők és másodikak voltak, most nem, és Silverstone-ban is Max csak 3 másodperccel volt Lando előtt. Azt gondolom, a Red Bull teljesítményt veszített Silverstone óta. Ez tény.”