A versenyzők a piros zászlós megszakítás után az utolsó percekben épp javítani igyekeztek legjobb köreiken a Q1 végén, többeknek a továbbjutásuk múlt azon, hogy tiszta kört tudnak-e autózni a nagy forgalomban. Fernando Alonso viszonylag kényelmesen bejutott a Q2-be, ám a Q1 végén látszólag lelassított, majd a 15-ös kanyarban a bukótérbe gurult, előidézve ezzel a sárga zászlókat. Alex Albon épp a kétszeres világbajnok mögött haladt ekkor, és dühösen jelezte is a rádión, hogy szerinte Alonsót büntetni kellene, mert szándékosan ment lassan, és egyszerűen csak kigurult a bukótérbe.
Alonsót természetesen a kvalifikáció után megkérdezték a történtekről, ő pedig cáfolta, hogy trükközött volna.
„Nem igazán. Szerintem láthattuk az időmérőn, hogy az a kanyar rendkívül nagy kihívást jelent” – mondta az Alpine pilótája. „Későn fékeztem, azt gondoltam, nem tudom bevenni a kanyart, szóval a menekülőutat választottam. A McLaren is megcsinálta a Q2-ben, Sebastian [Vettel] pedig azt hitte, be tudja venni a kanyart, és aztán letörte az első szárnyát. Szóval mindig vannak nehéz döntések, amiket meg kell hozni egy tizedmásodperc alatt.”
Alonso hozzátette, együttérez Albonnal, ő is került ugyanis ilyen helyzetbe korábban – éppen ezért fel is tette a kérdést, vajon megfelelő-e a mostani időmérős szisztéma?
„Tudom, hogy frusztrációt okozott, mert egy sorban voltak az autók, és csak két és fél perc volt hátra a Q1 végén” – magyarázta. „Őszintén mondom, hogy megértem őket, mert én is voltam ilyen helyzetben számos alkalommal.”
„Azt hiszem, Esteban [Ocon] a sárga a McLaren miatt meglengetett sárga zászlók miatt csúszott le a Q3-ról, szóval muszáj lenne egy jobb megoldást találnunk erre a problémára, mert mindannyiunknak teljesítenünk kellene a köreinket.”
„Talán a régi formátum megfelelő lenne, ahol mindenkinek egy köre volt egyedül a pályán. Az talán jó volt a TV szempontjából, illetve számunkra is, mert jelenleg túl sok az interakció más autókkal, sok a szélárnyék, a sárga zászló – és ez nem a legjobb.”