Alonso a melbourne-i verseny utolsó előtti körében George Russell-lel szemben védekezett, a pálya 6-os kanyarjában pedig trükközni próbált azzal, hogy visszalassított, ez azonban megzavarta ellenfelét, aki a sóderágyba csúszott, majd a falnak ütközött.
A versenybírók beidézték az érintetteket, és végül veszélyes vezetés miatt 20 másodperces büntetést szabtak ki Alonsóra. Miközben Russell a Japán Nagydíj helyszínén arról beszélt, nagyon fontos volt, hogy a spanyolt megbüntessék a történtek miatt, a kétszeres világbajnok úgy látja, nem követett el semmi rosszat.
Arra a kérdésre, hogy egyetért-e azzal, hogy veszélyesen vezetett Ausztráliában, Alonso határozottan így felelt: „Egyáltalán nem! Teljes mértékben ellentétes a véleményem a döntéssel, de nekik van meg az erejük ahhoz, hogy ezt megtegyék, mi pedig kénytelenek vagyunk elfogadni. Meglepett a dolog, és egyáltalán nem értek egyet vele.”
„Azt gondolom, ez egy egyszeri eset volt, soha nem lesz ugyanilyen helyzet, soha nem látunk még egy olyan döntést, mint Ausztráliában. Elfogadom, pályafutásom során túl sok ilyennel szembesültem, remélhetőleg senki más sem kerül ilyen helyzetbe a jövőben.”
A versenyzői eligazításon egyébként téma lesz majd Alonsóék incidense, az Aston Martin versenyzője viszont azt mondja, nem sok értelme van beszélni a dologról.
„Megpróbálják majd megmagyaráznia dolgot, hogy kapjunk némi iránymutatást, de szerintem nehéz lesz egyetérteni ezzel, hiszen 20 versenyző 20 különböző véleménnyel rendelkezik. De nekik van meg az erejük ahhoz, hogy döntsenek, nekünk pedig el kell fogadnunk. Semmit sem tehetünk, és nincs is értelme túl sokat vitázni erről visszamenőleg. Továbblépünk, és remélhetőleg ezen a hétvégén kicsit távolabb lesznek egymástól az autóink…”
A Motorsport.com című internetes lapnak Alonso azt mondta, számára eddig és ezután is egyértelműek lesznek a védekezésre vonatkozó szabályok.
„Világosak volta. És szerintem még mindig azok. Egy kicsit meglepő volt a melbourne-i büntetés. De nem tehetünk semmit, el kell fogadnunk, tovább kell lépnünk. De szerintem ez nem fog sokat változtatni azon, hogy hogyan vezetünk, vagy hogyan állunk hozzá a versenyzéshez. Nincs semmiféle kötelezettség arra, hogy 57 körön át ugyanúgy vezess. Néha lassabban megyünk, hogy spóroljunk az üzemanyaggal, a gumikkal, vagy az akkumulátorral.”
„Olykor pedig lassan megyünk bele a kanyarokba, vagy bizonyos szektorokba, hogy DRS-t adjunk a mögöttünk lévő autónak, mert az hasznos lehet abban az esetben, ha a kettővel mögöttünk jövő autó jobb tempóra képes. Ezek teljesen normális dolgok. És mindig is jelen lesz a motorsportban.”
Arra a kérdésre, hogy szerinte megúszta-e volna a büntetést, ha Russell nem balesetezik, Alonso így felelt: „100 százalék! Ha Abu Dhabiban lettünk volna, ahol aszfaltozott bukótér van, George vissza tudott volna jönni a pályára néhány méterrel később, és megpróbált volna megelőzni a következő körben, vagy a következő egyenesben.”