Alonso parádés formában indította az idényt új csapatával, az Aston Martinnal, hiszen az évad első felében hat dobogós eredményt is szerzett. Az elmúlt időszakban azonban kissé visszaesett a csapat teljesítményre, a Red Bull pedig elképesztő dominanciát mutat. Alonso jelenleg az egyéni pontverseny 3. helyét foglalja el, nemrég pedig egy interjúban azt taglalta, minden egyes hétvégén azért ül autóba, hogy győzzön.
„Monacóban nagyon közel voltunk hozzá, és Kanadában is – de azt gondolom, lesznek még lehetőségek annak ellenére, hogy a Red Bull nagyon elöl van” – mondta a kétszeres világbajnok. „Minden hétvégén próbálkozunk, még akkor is, ha lehetetlen. Az életben mindent azért csinálok, mert hiszem, hogy győzni fogok.”
„Ha teniszezem vagy focizom, és azt gondolom, hogy az ellenfelem jobb nálam, vagy le fog győzni engem, nem is megyek! Ugyanez igaz a motorsportban is – de hiszek ebben a csapatban. Nem tudom, mennyi időbe telik, mire sikerül nyernünk, de szerintem össze fog jönni a jövőben.”
Azt ugyanakkor a kétszeres világbajnok is elismeri, nem túl valószínű, hogy az idei szezonban fel tud állni a dobogó legfelső fokára: „Nem hiszem, mert jobban akarom, mint amennyire összejöhet. És kétlem, hogy van reális esély arra, hogy idén meglesz. De mindig lesz olyan verseny, ahol megtörténhet.”
Az Aston Martin csapatfőnöke, Mike Krack azt mondja, természetesen minden követ megmozgatnak azért, hogy Alonso megszerezhesse 33. F1-es diadalát.
„Nem fogok jósolgatni a 33. győzelmével kapcsolatban, de hihetetlenül eltökéltek vagyunk, és mindent megteszünk, hogy összejöjjön” – fogalmazott.
A szakember arról is beszélt, az elmúlt időszak fejlesztései nem találtak be túlságosan az istállónál.
„Folyamatosan nyomjuk a fejlesztéseket, de ezek az autók annyira összetettek, hogy bármilyen változtatás hatással lehet az autó más területeire is – vannak tehát mellékhatások. A szezon korábbi szakaszában elvégeztünk egy módosítást, és nem számítottunk arra, hogy olyan mellékhatásai lesznek, mint amilyenek végül keletkeztek.”
„Csupán néhány, különböző pályán futott verseny után realizáltuk, hogy milyen hatással volt az autónkra mindez.”