Fernando Alonso szerint az új szabályok megoldást jelentenek majd a kevés előzésre, és az állítható hátsó szárny, illetve a hibrid rendszer érkezése látványosabb versenyeket fog eredményezni jövőre a Forma-1-ben.
Fernando Alonso biztos abban, hogy a jövőre bevezetésre kerülő új szabályok megoldást jelentenek majd a kevés előzésre, és az állítható hátsó szárny, illetve a hibrid rendszer érkezése látványosabb versenyeket fog eredményezni a Forma-1-ben.
Bár a 2009-ben bevezetett szabályok, amik szintén az előzések elősegítését voltak hivatottak szolgálni – részben a dupla diffúzor megjelenése miatt – nem hozták meg a várt eredményt, Alonso úgy érzi, az új szabályok végre megoldást hozhatnak a Forma-1-ben.
Az F-csatorna és a dupla diffúzor betiltásra kerül, ám érkezik az előbbit helyettesítő állítható hátsó szárnyelem, amit a versenyzők akkor aktiválhatnak, mikor egy bizonyos távolságon belülre kerülnek az előttük haladókhoz képest, mellyel csökken autójuk légellenállás, így sebességbeli előnybe kerülhetnek az egyenesekben ellenfeleikkel szemben, akik nem használhatják az eszközt a védekezésre.
„Természetesen minden évben változnak a szabályok a Forma-1-ben, hogy még látványosabb versenyek legyenek, több legyen az előzés, és jobb legyen a show” – mondta a Ferrari kétszeres világbajnoka a Ferrari hivatalos weboldalán adott nyilatkozatában.
„Való igaz, hogy 2011-ben két nagyobb szabálymódosítás is lesz, melyek közül az egyik a KERS visszatérése, a másik pedig az állítható hátsó szárny bevezetése, amit akkor tudunk majd aktiválni, mikor előzési pozícióba kerülünk ellenfelünkkel szemben.”
„Úgy gondolom, hogy ennek a kombinációja elég nagy sebességbeli előnyt jelent az előtted haladóval szemben. Szóval most biztos vagyok abban, hogy a jövő évben a szabályok segítenek majd az előzésekben, és mindenki számára jobb lesz a show.”
A spanyol versenyző azt is elmondta, hogy a KERS, az állítható hátsó szárny illetve az új Pirelli gumik kombinációja igen komoly kihívás elé állítja a csapatokat, hiszen úgy kell megtervezniük autóikat, hogy a lehető legtöbbet ki tudják hozni mindhárom elemből.
„Az egyik legfontosabb a gumi, ami normális esetben teljesen megváltoztatja az autó teljes viselkedését, így meg kell bizonyosodnunk arról, hogy a Pirelli gumik a lehető legjobban fekszenek versenygépeinknek” – magyarázta.
„Aztán ott van a KERS, ami visszatér 2009 után, és 2011-ben egy nagyon fontos eszköz lesz az előzésekkor, illetve befolyása lesz a teljesítményre. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy a lehető legjobban felkészüljünk a KERS érkezésére.”
„Az állítható hátsó szárnyról sem szabad megfeledkezni, ami az előzések számának növelését hivatott szolgálni, illetve egy olyan terület, ami mindenki számára ismeretlen, így nagyon fontos lesz, hogy a lehető legjobban kiaknázzuk az abban rejlő lehetőségeket.”