A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso elárulta, egyáltalán nem örül annak, hogy a Pirelli abroncsai nem lesznek tartósak az idei évben, hiszen úgy véli, ez komolyan hátráltathatja majd a legerősebb csapatokat.
A Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso a csapat egyik szponzorának madridi rendezvényén hétfőn elárulta, egyáltalán nem örül annak, hogy a Pirelli abroncsai nem lesznek túlságosan tartósak az idei évben, hiszen úgy véli, ez komolyan hátráltathatja majd a legerősebb csapatokat.
A téli tesztek során már bebizonyosodott, amire korábban a Pirelli már figyelmeztetett, hogy az olasz gumigyártó termékei közel sem lesznek olyan tartósak a versenyek során, mint a Bridgestone által szállított keverékek.
Alonso úgy véli, a több bokszkiállás miatt nagyobb lesz a bizonytalanság a csapatoknál, aminek főként az élen harcoló istállók ihatják meg a levét.
„Az alapján, amit eddig láttunk, a gumikopás nagyon szignifikáns, ami azt jelenti, hogy a versenyeken sok lesz a bokszkiállás” – mondta a spanyol versenyző.
„Nem szívesen mondom ezt, mert azt gondolom, ez a megnövekedett bizonytalanság nem kedvez a legerősebb csapatoknak. Olyan ez, mint a foci, ahol például eldöntenék, hogy minden fél órában kapnak egy büntetőt a csapatok. A Barcelona és a Real Madrid sem ugrálna örömében.”
„A helyzet mindazonáltal mindenkit egyformán érint: fontos lesz, hogy a leggyorsabbak legyünk, mert nem hiszem, hogy eggyel kevesebb kiállást eszközölhetünk majd, mint legfőbb riválisaink.”
A kétszeres világbajnok hozzátette, nagyon elégedett az F150th Italiára keresztelt versenygép megbízhatóságával, azonban csak az Ausztrál Nagydíj hétvégéjén derül ki, hogy miképp teljesít majd a rivális versenygépekhez képest.
„Csak Melbourne-ben fogjuk igazán tudni, hogy is állunk a riválisokhoz képest. Jelen pillanatban elégedett vagyok, mert bebizonyosodott, hogy van egy megbízható autónk.”
„Ha minden a tervek szerint halad, abban a csoportban leszünk, melyben a csapatok a bajnoki címért csatáznak majd, beleértve a Red Bull Racinget regnáló világbajnokként, a McLarent, a Mercedest és a Renault-t, akik már a tavalyi év vége felé is előrelépést tettek. Még a Toro Rosso is jelentős fejlődésen ment keresztül.”