A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön jelentette be, milyenek lesznek a száguldó cirkusz új technikai szabályai. Kiderült, az új generációs versenyautók kisebbek és könnyebbek lesznek a jelenlegieknél: a tengelytávjuk 3600 mm-ről 3400 mm-re, míg szélességük 2000 mm-ről 1900 mm-re csökken. A leszorítóerőt 30 százalékkal, a légellenállást 55 százalékkal csökkentik majd.
Az FIA megerősítette azt is, a 2026-os versenyautók minimumsúlya 768 kg lesz majd, tehát 30 kg-mal könnyebbek lesznek a jelenlegi versenygépeknél. Fernando Alonso azonban igencsak szkeptikus ezzel kapcsolatban.
„Szerintem lehetetlen lesz elérni a 30 kg-ot” — mondta a kétszeres világbajnok Kanadában. „Ha az erőforrás 50 százalékban elektromos lesz, és szükség lesz akkumulátorokra, az autók inkább 20-30 kg-mal nehezebbek lesznek pusztán az erőforrás miatt.”
„Miközben 30 kg-os csökkenést akarunk elérni… Tehát összesen 60 kg-tól kellene megszabadulni a mostani autókhoz képest, és ez a csapatok számára lehetetlen cél. Van két évük, hogy elérjék ezt, és mint a Forma-1-ben mindig, ami 2024-ben lehetetlennek tűnik, az valósággá válik 2026-ban, mivel nagyon okos szakemberek dolgoznak a csapatoknál. De úgy gondolom, hogy mindez valami másnak a következménye.”
Mint ismert, a 2022-es technikai szabályok bevezetése után a Forma-1 csapatainak többsége küszködött azzal, hogy elérje a minimum súlyhatárt, így a mezőny túlsúlyos autókkal volt kénytelen versenyezni.