Friss hírek

Alonsóék elrontották a tökéletesnek tűnő taktikát

A 7. és a 15. hely jutott az Alpine két pilótájának a Brit Nagydíj időmérőjén, ahol különös módon mindkét versenyzőt a visszanyerhető energiával kapcsolatos probléma hátráltatta a jobb szereplésben, noha különböző formában.

A Brit Nagydíj időmérőjének végén folyamatosan javultak a körülmények a vizes pályán, így a csapatok arra is figyeltek, hogy a lehető legkésőbbre hagyják versenyzőikkel az utolsó kör megkezdését, hiszen elméletben ekkor futhattak olyan kört, amely során a legkevesebb víz akadályozza őket.

Az időzítés az Alpine-nak sikerült a legjobban, hiszen Alonso csak pár másodperccel a leintés előtt szelte át a célvonalat utolsó körének megkezdésekor. Ám a spanyolnak mégsem sikerült javítania, hiszen autója nem teljesen volt felkészítve egy utolsó menetre, amely során akár a két héttel ezelőtti, montrealihoz hasonló remeklést is megismételhette volna.

Hirdetés
 

„Ebben ma több is lehetett volna, de sajnos nem hoztuk ki a maximumot az utolsó Q3-as körökből. A végén igaz, hogy én voltam az utolsó, aki még időben áthaladt a célvonalon, ám úgy is nézhetjük, hogy én voltam az első: akadt ugyanis egy kis kommunikációs gondunk a csapattal, ami miatt az akkumulátor nem volt teljesen feltöltve az utolsó köröm előtt, így nem tudtam kihozni az autóból a teljes potenciált. Enélkül úgy érzem, a legjobb öt közé is kerülhettünk volna” – ismerte el a hibát a Sky Sportsnak Alonso, aki így végül a 7. helyre kvalifikált, Lando Norris és George Russell közé.

„Nem tudjuk, hogy vasárnap esni fog-e az eső, de bármi is lesz, igyekszünk a legtöbbet kihozni belőle. Az autó vizes és száraz pályán is jól működik, és a gyárból érkező összes adat azt mutatja, hogy komoly javulást értünk el az erre a hétvégére hozott fejlesztéseinkkel.”

Érdekes, hogy Esteban Ocon is az energiavisszanyerő-rendszert okolta amiatt, hogy csak a 15. helyet szerezte meg az időmérőn: a Q2-ben csak késve tudott ugyanis pályára hajtani, ekkorra pedig már éppen felerősödött az eső annyira, hogy már senkinél nem tudott gyorsabb lenni: „Egy az akkumulátorhoz köthető teljesítményvesztés miatt nem bírtam kihajtani a Q2 elején, így kiestem a 15. helyen. De így is bizakodó vagyok, hiszen előfordult már idén, hogy ennél hátrébbról rajtolva is pontokat szereztünk, tehát most ugyanez lesz a cél” – utalt Ocon a Miami Nagydíjra, ahol a mezőny legvégéről indulva lett nyolcadik.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!